plat achterhoofd

hoi allemaal
wie kan mij helpen.
tygo heeft nog steeds een erg plat achterhoofdje, sinds juni slaapt hij al op zijn zij beide kanten om en om natuurlijk, in het begin vervormde het hoofdje wel iets maar nu lijkt het wel stil te staan.
hoelang kan het duren voordat het goed komt, ik hoop dat hij geen helmpje hoeft en wie weet wat dat helmpje precies doet en inhoud.
groetjes veroeska en tygo
 
Hoi Veroeska,

Vervelend dat het nu ff stil staat.

Loop je al bij een fysio of arts?

Het duurt erg lang voor dat het hoofdje weer in model komt soms maanden.

Hoe oud is Tygo?

Een helmpje ziet er naar uit maar kinderen leren zich er heel goed mee ontwikkelen en bewegen. Sommige dingen duren iets langer omdat het best zwaar is maar het gaat wel.

Een helmpje zorgt er voor dat (als ik het goed heb) de druk punten van het hoofdje gelijk zijn en het achter hoofdje wrod ontlast. Het helmpje moeten sommige kinderen dag en nacht andere maar een paar uur of alleen s nachts.

Ik moet zeggen dat de kindjes die ik ken met een helmpje weer een mooi rond bolletje hebben.

Hou er wel rekening mee dat het redelijk weg trekt uit zich zelf maar vaak niet helemaal

een helmpje kan maar tot een bepaalde leeftijd omdat dan de schedel nog goed te vormen is.
Ik weet niet precies tot hou oud.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Als je onder google zoekt kom je ook wel info tegen.

Groetjes joyce
 
tygo is nu 4,5 maand.verder loop ik nog niet bij een fysio of zo ik heb het wel vermeld op het bureau maar z zeggen er niets over en halen hun schouders eigenlijk een beetje op.
 
Hoi Veroeska, als je aan een helmpje begint moet je dat voor 6 maanden laten aanmeten. De kinderen die ik ken, hebben hem 23 uur per dag opgehad totdat ze 1 jaar zijn. En je ziet inderdaad een goed resultaat, een mooi rond bolletje. In ieder geval succes.
 
Hoi Veroeska,

Als je wil dat er wat aan gedaan word moet je er meestal zelf achter aan. Dus hamer er op bij het cb of de arts. En laat er door een ervaren iemand naar kijken. Succes
 
Mijn dochtertje had ook last van scheefgroei aan het schedeltje. Een goede vriend van ons is osteopaat en na 3 behandelingen bij hem zagen we al resultaat. Mijn advies is dus: ga naar een osteopaat die kan je zeker helpen.
 
Hallo Veroeska,

Onze dochter is nu bijna 11 maanden en heeft nu ruim 3 maanden een helmpje omdat het hoofdje zo afgeplat is, zij draagt het 23 uur per dag!

Het gaat heel goed en je ziet het hoofd veranderen. Ik kan het alleen maar aanraden.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan