plat achterhoofd

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje Mats heeft een plat achterhoofd gekregen.

de een zegt dat het vanzelf overgaat de ander dat het nooit meer overgaat!

Op het cb willen ze nog even afwachten..... maar straks is het misschien te laat?

of ben ik al te laat?

Ik probeer hem al te laten slapen in zo'n driehoekje, maar dat vindt hij vreselijk, hij slaapt alleen maar op zijn rug.

help help alle tips zijn welkom.

oh ja hij is 3 maanden oud.

groetjes malou

Hoi

Wat vervelend voor je....

Tja je zult wel al wat tips gehoord hebben maar ik maakte bij mijn zoontje het bedje steeds anders op. Dus de ene keer met het hoofdje aan de linkerkant en wanneer ik het bedje verschoonde zorgde ik dat hij met zijn hoofdje aan de andere kant van het bedje lag. Ik hoop dat je het begrijpt zoals ik het uitleg?

Ook met voeden eerst op de linkerarm en de volgende voeding op de rechterarm geven.

Of aan de ene kant van de box een favoriet speeltje hangen, en dan de volgende dag aan de andere kant van de box.

Ik hoop voor je dat het nog verbeterd. Succes ermee

Groetjes Kirsten

Je kunt ook een speciaal kussen kopen.
Hierin mag je babytjes op hun zij in bedje leggen.
Hou er wel rekening mee dat dit maar mag tot ze (ik geloof) een maand of 8 zijn.
Is eigelijk tegen omrollen van rug naar buik.
Maar omdat mijn kindje een voorkeurshouding voor rechts heeft gebruik ik hem om haar op der linkerzij te leggen.
Mijn dochter heeft dus ook een plat hoofd maar dan aan de rechterkant.
Ze krijgt nu fysio daarvoor (heel ander verhaal) maar ze heeft daardoor nu al scheve oren en een ontwikkelingsachterstand NIet sterk genoeg in de nek. Ja het kind is net 3 maanden maar goed een ontwikkelingsachterstand.

Hoi Malou,

Hier komt mijn mening, je moet zelf kijken wat je ermee doet (ik bedoel dat ik je mijn mening niet op wil leggen):
Ik zou niet alleen het CB vertrouwen. Misschien kun je het er ook een keer met je huisarts over hebben. Als er uiteindelijk iets aan gedaan moet worden, dan kun je beter zo vroeg mogelijk beginnen. Er is ook een topic op het forum over een helmpje, misschien kun je aan haar vragen welke weg zij bewandeld heeft?!?

Groetjes, Karin

Meid, ik zou idd niet alleen naar het CB luisteren.
Als ik jou was zou ik een fysio inschakelen.
Hoe eerder die erbij is, des te meer kan het verholpen worden.
Wij waren er al bij toen Dylano 2,5 maand was glf ik.
En de fysio was erg blij dat we zo snel waren gekomen.
Dus volg je gevoel zou ik zeggen!!

Succes!!

Hoi,

Zoals al meerder schreven, volg je gevoel. En verteld dat ook!
Mijn dochter, nu bijna 6 maanden heeft het zelfde.
Met 3 maanden begonnen met fysio, 2 behadelingen van een manueel therapeut gehad en afgelopen maandag zijn we voor de zekerheid naar het ziekenhuis geweest om echt uit te sluiten dat ze geen helmpje nodig heeft.
Deze arts vertelde ook dat kleine afwijkingen in de loop der jaren door de natuur hersteld worden. Een schdel groeit tot je 18e.
Wij gaan nu door met fysio. In de hoop dat ze nu snel gaat omrollen + zitten zodat haar koppie weer mooi rond wordt.

succes!

groetjes,
Ikky

Hoi ik ben een mama van 3 kids waarvan de jongste een helmpje heeft gehad.
Ruben heeft altijd op de rug geslapen en was al snel heel sterk om zichzelf om te rollen, dus ja wij deden ook zijn hoofdje links en rechts leggen, maar hij bleef gewoon zichzelf op zijn manier liggen....
Na een aantal maanden begon zijn hoofdje hierdoor schreef te groeien,zelf had ik het niet zo snel door, omdat je je kind toch elke dag ziet...maar het cb vond het zorgelijk...wij zijn toen ook begonnen met fysio...dit hielp wel wat, maar zijn hoofde bleef toch scheef...er zat zelf een soort bult aan een kant...als ik hem aankeek zag ik gewoon hoe scheef het was, wij werden doorgestuurd naar het ziekenhuis...mijn man en ik hadden al besloten, wat de arts ook zegt, ik WIL gewoon een helmpje voor hem...zoiets kan nooit uitzichzelf weggaan, een schedel groeit inderdaad, maar na heteerste jaar is de schedel gehard en zal niet meer vervormen.....
Gelukkig zei de arts dat het noodzakelijk was....en binnen eenaantal weken had hij een helmpje, het stond niet eens gek...en hij heeft er geen seconde last van gehad..
als ik hem nu aankijk zie ik een mooi rond koppie en ben ik trots op hem en ons als ouders dat we het hebben gedaan...zijn achterkantje is wel nog ietsjes plak, maar ik ben zeer tevreden met het eindresulteit..

begrijp me niet verkeerd, ik kan uiteraard niet inschatten hoe jouw kindje eruit ziet, maar mocht het nodig zijn, neem maar van mij aan, het valt echt mee. ruben heeft hem een half jaar opgehad....

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb toch maar de kinderfysio gebeld, er was een enorme wachtlijst toch mag ik 19 december al komen.

Zij was inderdaad wel blij dat ik nu belde.

nu afwachten, ik hoop dat het allemaal meevalt!

Tot die tijd probeer ik hem met allerlei zaken te stimuleren on naar de
zijkant te kijken i.p.v. naar dat saaie plafond, maar ja... wil nog
niet zo lukken.

Liefs Malou

Terug
Bovenaan