Plat achterhoofd

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Mijn zoontje van bijna 9 weken heeft een "beetje" een plat achterhoofd. Het CB zegt dat als ik hem iedere dag minimaal 3 keer 5 minuten op zijn buik leg, het achterhoofd na een maand een heel stuk ronder zal zijn. Nu is mijn vraag: heeft iemand dit ook gehad en klopt het dat het hoofdje zich zo snel kan herstellen?

Groetjes,
Daniëlle

Hoi!!
Ja hoor, nu nog wel het herstel is heel snel!!!
Maar dan moet je er wel wat aan doen, doe je er namelijk niets aan dan is het uiteindelijk wel moeilijk en loop je het risico dat je kleine een helmpje moet gaan dragen.
Na een dag of 3, 4 merk je het al, wordt het weer wat ronder.

Succes!!

hoi,
ligt eraan wat de oorzaak is, bij ons ging het niet zo snel.
Jasmijn had tot 12 weken leeftijd een voorkeurshouding naar links. Daardoor werd haar hoofdje steeds platter aan die kant. We hebben heel erg veel met haar moeten oefenen. speeltjes aan de rechter kant, geluiden rechts, raam aan de rechter kant enz. en uiteindelijk ging het beter maar pas nu is de afplatting weg (20 weken)
groeten Esther

hallo,

Ik laat mijn dochtertje (nu 4 maanden) op haar zij slapen in verband met haar spugen.
Dat doe ik met een Easy Sleep. Zo wissel ik elke keer van kant en haar hoofdje is mooi rond. Mooi meegenomen!

groetjes,
Sabine

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. De oorzaak bij mijn zoontje is dat hij veel met zijn gezicht naar het plafond toe ligt.  Ik loop nu regelmatig zijn kamertje in om zijn hoofd iets te draaien, daarnaast wil ik hem overdag op zijn buik in de box gaan liggen. Ik weet ook wel dat het goed komt, maar het is altijd wel even schrikken wanneer je zoiets hoort.

Groetjes en bedankt,
Daniëlle

Bij mij slaapt mijn dochter dus altijd in zijligging, dus ze ligt nooit met haar hoofd naar boven. Zo'n Easy Sleep is een aanrader en het kost niet zoveel.

groetjes,
Sabine

Hoi Sabine,

Ik heb van vrienden vernomen dat zij hun kind op de zij hebben laten liggen door middel van een handdoek. Vandaag hebben wij dit direct geprobeerd, en dat gaat op zich ook goed. Ik heb namelijk  een beetje op internet lopen speuren, en de dichtsbijzijnde winkel waar ze de easy sleep verkopen is circa 45 minuten rijden... We proberen het nog maar even met de handdoek, maar bedankt voor de tip!

Groetjes,
Daniëlle

goed dat je er mee bezog bent, want het gaat niet altijd vanzelf over zoals je sugereert, Sons is de houding (ok naar het plafond) zo hardnekkig dat er echt een estetisch ''probleem'' ontstaat. Zo'n babysleep kun je vast wel op meer plaatsen krijgen. k heb er 1 via de fysiotherapeut (18 euro) zoek ook eens op "zijliggingskussen of stabilisatiekussen""
Misschien wel bij de thuizorgwinkel.
groeten Elke

Terug
Bovenaan