plat achterhoofd

hey hey

even een vraagje.
allereerst...
hoe is het met jullie kleintjes...?
met Djaimy gaat het heel goed slaapt heerlijk door van 9 uur tot 6 uur in de ochtend .
is een heel vrolijk mannetje je hoort hem bijna niet alleen als hij honger heeft verder kan hij zich zelf goed vermaken... en is hij echt een lachebekje.

ik merk wel dat hij door het zitten in de wipstoel of het liggen in de box dat hij een kaal plekje op zijn achterhoofd gaat krijgen wat ook een beetje afvlakt nou is het geen schuin hoofd of zo maar goed zou dat het begin kunnen zijn van een platte plek vraag ik me dan af is der iemand die daar al eens mee te maken heeft gehad?
en hebben jullie al eens info gehad van het CB
over de voorkeurs houding?
wat daar aan te doen is of daar iets aan te doen is ?
ik moet volgende week naar het CB voor de tweede set prikken... dus zal het daar ook wel eens vragen
maar wie weet hebben jullie wel tips dan hoor ik ze graag!!!!

liefs Shirl.

Hoi Shirl,

Ik ben van het juni forum, maar mijn zoon is van begin juni, daarom kijk ik soms even hier.

Mijn zoon heeft ook een voorkeurshouding en overstrekte heel veel, uit ervaring wist ik dat hij hier een plat hoofdje kon krijgen en heb ik hem op een pittenkussen liggen, hier slaapt hij mee in bed en hij ligt hiermee in de box. Dit kussen is speciaal gemaakt voor die soort gevallen en word hier in het dorp gemaakt en verkocht door in winkel in samenwerking met de kinderfysio.

Het cb zal je ook naar de kinderfysio toe sturen. Let er goed op hoor want anders moet hij straks een helmpje.

O ja en die platte plek ontkom je denk ik niet aan.

Sven heeft van zichzelf al wat een plattig hoofje sinds de geboorte en door het op de rug slapen is dit erger geworden. Hier dus ook een plat hoofdje. Sven slaapt kaarsrecht in bed! Hij is er enorm gevoelig voor want overdag slaapt hij op zijn zij en 's nachts op zijn rug, dus die paar uur hebben al invloed. Overdag ligt hij in het zijligkussen. Dit is een speciaal kussen gemaakt voor baby's die om een bepaalde reden niet op hun rug mogen slapen, bijv ivm afplatting. Ze liggen dan op hun zij en kunnen dus niet meer op het achterhoofd. Een veilige manier van slapen want ze kunnen niet voorover door het kussentje tegen de buik.
Je kunt m krijgen bij een babyspeciaalzaak. Ik zag net op marktplaats dat iemand m daar te koop aanbiedt.

Meestal wordt het niet erger na 3 maand. Dus ik weet niet hoe oud hij is, maar mijn cb-arts zei dat ik me niet druk hoefde te maken want het zou niet erger worden, eerder minder. De eerste 3 maanden is de schedel het zachtst.
Dus als je er wat aan wilt doen... overdag in het zijligkussen... dan voorkom je verdere afplatting!

En die kale plek is normaal... Sven heeft m ook... komt omdat ze er steeds op liggen en de haartjes niet de kans krijgen om te groeien. Zodra ze overdag minder gaan slapen, zal die plek ook dichtgroeien.

Terug
Bovenaan