Plat achterhoofdje

<p>Mijn zoontje heeft een heel plat achterhoofd. Loop al sinds dat hij 3 mnd is bij de fysio en over toen dagen is hij 6 mnd. De fysio zegt dat het wel mee valt maar ik krijg het idee dat ze dit ook een beetje zegt om mij gerust te stellen. Ik merk dat ik er steeds meer op begin te letten en krijg het idee dat (hoe hard ik hem ook op zijn zij laat liggen overdag, en snachts zijn hoofd naar de zijkant draai) het er niet beter op wordt! <br /><br /></p><p>Nu ben ik benieuwd, hoe lang vormt een schedel nog? Ik heb weet dat het de eerste periode het hardst gaat. Maar ben bang dat het niet meer goed komt en dat hij een plat hoofdje houdt!</p><p>Merk dat het me heel erg beheerst en dat ik er somber van wordt omdat ik mij zorgen maak. </p>
 
Mijn dochter had een flinke afplatting aan haar hoofd. Het duurde tot 7 maanden voordat ze op haar buik kon liggen, dus ze lag ook het grootste deel van de dag op haar rug. Ik heb nooit fysio gedaan omdat ik het idee had dat het niet echt zou helpen. Ze is inmiddels ruim 1,5 jaar en je ziet echt helemaal niks raars meer aan haar hoofd. Ik zou me zeker niet teveel zorgen maken. Met zo'n klein hoofdje valt het al snel heel erg op. Vertrouw op de kunde van je fysio. Ze is een zorgprofessional en zegt heus niet voor niets dat het meevalt.
 
Ik zou dit precies zo vragen aan de fysiotherapeut. Die heeft er immers verstand van. 
Onze zoon heeft ook fyaio gehad voor zijn hoofdje. Ze gaf aan dat het wel zou bijtrekken en dat het geen ernstige afplatting was. Hij is nu 2 en met nat haar zie je het nog echt wel. Hij heeft helaas geen mooi bolletje gekregen.
In principe vormt het nog tot de schedel is dichtgegroeid dacht ik. 
 
Terug
Bovenaan