plat achterhoofdje

hallo moeders

mijn zoontje heeft door het op zijn rug liggen een plat achterhoofje gekregen. mijn vraag is kan dit kwaad. Hij wil namelijk niet zo lang op zijn buikje liggen.
 
Ik weet er niet heel veel van, mar je moet er wel mee uit kijken. Het kan blijvend zijn als je er op tijd iets aan doet.
Je kan het beste overleggen met het consultatie bureau.
Het is verstandig om je baby om en om te leggen bij b.v. het slapen. Ene nacht linker zij andere nacht de rechter. Er is hier op het forum al eens eerder op gereageerd.
 
Je kunt andere houdingen proberen b.v. op z,n zij. Bij de babyspeciaalzaken zijn steunkussen te koop die je kindje tijdens het slapen op z'n zij houden. Heb ik ook gebruikt bij mijn zoontje. Het werkt goed tot ongeveer 6 maanden. Nu is z,n hoofdje al veel minder plat en gaat hij vanzelf al meer op z,n zij liggen. Houd het rugliggen wel in de gaten,maar maak er niet een al te groot probleem van. Als ze meer gaan draaien, lost het probleem zich vaak vanzelf op
 
Lieve moeder...

je kunt je kindje het best een paar dagen aan de waslijn (binnen!) hangen, gewoon 2 wasknijpers aan zijn voetjes. Dan moet het weg zijn.

Succes en alsje nog meer vragen hebt hoor ik het natuurlijk graag!

Een zorgzame vader.
 
Die baby sleep (16,95 prenatal) is inderdaad de oplossing. Verder zou ik zeggen kijk er mee uit want je kunt er maar tot een maand of 10 geloof ik iets aan doen, anders is het te laat. Ik ken een kind dat zelfs een helmpje op kreeg in verband met scheefgroeiing. Moet je toch niet aan denken.
 
Terug
Bovenaan