plat achterhoofdje

Mijn dochtertje heeft een plat acherhoofdje vind ik. Op het cb zeggen ze dat ze nu wat meer op de buik moet liggen (in de box en/of bedje). Nu leg ik haar een paar keer op een dag op haar buikje in de box, maar dat vind ze maar even leuk. Volgens mij wordt ze dan moe ofzo, want als ik haar weer op de rug leg speelt ze vrolijk verder met haar babygym. Ik vind het eng om haar op haar buik te laten slapen, ben bang dat ze dan stikt. Probeer haar als wij op bed gaan heel voorzichtig haar hoofdje op de zij te leggen, soms lukt dit en soms draait ze haar hoofd meteen weer terug. Dan laat ik het zo, want ik wil niet dat ze dan wakker wordt. Wie herkend dit of heeft ervaring met een plat achterhoofdje. Zijn er meer tips of adviezen wat ik er misschien aan kan doen??
 
hoi ik heb hier ervaring mee tot mijn spijt, vond dit vreselijk cb bleef zeuren hierover omdat mijn dochter inmiddels 4 dit ook heel erg had ze sliep altijd aan 1 kant en daardoor werdt 1 kant plat, hierdoor ging haar hoofje ook een beetje schreefgroeien( zag je heel erg aan oorverschil) als je hier niets an doet heb je de kans dat ze een helm krijgen en ze ontwikkelen zich onsy ofzoiets een moeilijk woordt, ik ben hier toen erg op gaan letten, maar net zoals jou kind deed ze gewoon waar ze zin in had, dus niet op de kant gaan liggen wat ze moest doen.Wat ik toen gedaan heb is als ze smiddags naar bed ging een handdoek opgerold, en onder haar laken tegen de zij gelegd op de kant waar het schreef ging groeien zo kon ze de niet omdraaien nar de andere kant, vond ze niet leuk maar later een schreef hoofd is ook niet leuk!!! dit heeft toen erg geholpen bij haar, snachts haalde ik hem wel weg hoor, wat je mischien ook kan proberen is de BABY SLEEP dit is een kussentje van naza kan je bij prenatal kopen, heb dit voor mijn tweede dochter gekocht want ik wou natuurlijk niet dat ze hier ook last van zou krijgen en ze heb ook nergens last van , maaaarrre mijn oudste had erna nergens last meer van een heel mooi rond hoofje heeft ze er aan overgehouden succes!!!!
 
Hoi,ook ik heb hier ervaring mee. Mijn dochter lag met haar hoofd alleen 1 kant op ( voorkeurshouding) na 2 maanden zijn we haar tussen de BABY SLEEP dit hebben we gedaan tot ze er tussen uit groeide. Verder zijn we haar verkeerde kant gaan stimuleren maar dit moscht niet helpen ze bleef haar hoofd scheef houden en ook haar heupen. Na veel gepraat van mij ben ik eindelijk naar de huisart door gestuurd. deze schreef gelijk fysiotherapie voor en ben dat gaan doen. Dit ging even goed en toen zagen we ook daar gee vooruitgang in. Zij stelde toen manueletherapie voor en dit ook gedaan. Nu krijgt ze als het goed is van de week haar laatste fysiotherapie. wel moet ik er zelf erg goed op blijven letten dat ze haar hoofd goed houdt. Haar scheve gezicht, voorkeurshouding en scheve heupen zijn nu zo goed als weg. HOU JE KINDJE GOED IN DE GATEN EN HAMER ER OP MIJ HET CB DAT ALS JIJ HET NIET VERTROUWD DAT JE DOOR GESTUURD WORDT> JE ZIET ALS MOEDER SNELLER ALS ER IETS MIS IS DAN EEN ANDER.

Succes
 
Bedankt voor de reacties.
Ik hou het ook goed in de gaten, want zoals het er nu uit ziet vind ik al erg. Dus als het nog platter wordt zal ik er achteraan gaan. Moet volgende maand weer naar het cb. Ik zal ook eens kijken voor zo'n baby sleep. Zoals ik bij jullie lees, heeft het dus wel geholpen.
Bedankt
 
Meerdere keren per dag, kort even op haar buikje leggen in de box doet wonderen. Dan worden de spieren in de nek en rug beter getraind. Dat ze daarbij gaat huilen of sputteren moet je maar even voor lief nemen. Ze vind het duidelijk gewoon niet leuk. Daarom kun je het beter meerdere keren kort doen. Wat ook goed helpt is als je b.v. op de bank zit, haar op je buik dwars over je benen leggen. Laten slapen op haar buikje zou ik zeker niet doen. Ik snap niet dat een cb dit adviseert, het kan namelijk wel degelijk risico's hebben.
 
Hoi,

Kijk eens op de site kisskinderen.nl. Ons zoontje heeft het Kiss syndroom, alleen heeft hij geen plat achterhoofd, maar het is wel een kenmerk wat erbij kan horen. Ik loop nu bij een manueel therapeut in Ede, hij geeft ook aan dat een helmpje heel vaak helemaal niet nodig hoeft te zijn. Een aantal behandelingen bij een manueel therapeut kunnen het probleem soms al oplossen. Ga nu niet meteen het ergste denken, ga gewoon eens op de site kijken.
Een tip, luister goed naar je gevoel, ons zoontje was nog geen week oud toen ik al aangegeven had dat ik zeker wist dat hij pijn had, hij gilde namelijk alles bij elkaar.
Helaas ben ik pas met 9 weken bij een manueel therapeut terecht gekomen. Ons zoontje heeft dus 8 weken voor niks erg veel pijn gehad.

Succes.
 
Terug
Bovenaan