plat achterhoofdje

Mijn zoontje van ruim 11 weken slaapt altijd op zijn rug, plat op zijn achterhoofdje. Ik probeer hem wel te wisselen met zijn hoofdje maar 2 minuten later ligt hij weer op zijn achterhoofdje. Advies van c.b. bedje draaien. Dit heeft voor hem helemaal geen zin want hij ligt altijd kaarsrecht in zijn bed en heeft dus geen voorkeur voor links of rechts.
Wil er graag wat aan doen want ik wil niet dat hij straks zo'n helmpje op moet.
Hebben jullie tips????

Groetjes Linde

Mijn zoontje heeft dat ook, morgen 12 weken. Hij slaapt ook alleen maar met zijn hoofdje recht naar boven en doet dit eigenlijk al sinds hij 4 weken oud is. Ik heb inderdaad ook zijn bedje omgedraaid, een nachtlampje neergezet enz. Hielp allemaal niks. Inmiddels ben ik met Max bij een osteopaat geweest. Het blijkt dat door de bevalling zijn linkersleutelbeentje helemaal vast zit, waardoor hij dus niet goed zijn nekje naar links en rechts kan draaien. Inmiddels heeft Max al 2 behandelingen gehad en gaat het stukken beter met hem. Hij slaapt nog niet goed, maar kan zijn hoofdje al veel beter draaien en is ook stukken ontspannener. Misschien dus een idee om een keer met je kindje naar de osteopaat te gaan. Het kan zijn dat er dus iets vast zit.

hallo

mijn zoontje had inderdaad zijn nekje ook vast zitten en lag daarom ook altijd hetzelfde
ik heb toen een speciale kussen gekocht en dat heeft enorm geholpen het heet iets van earo sleep heb ik toen gekocht bij baby huis

groetjes monique

Ha Linde,

Onze zoon Jesse (13 wkn) heeft het juist andersom. Hij ligt altijd met zijn hoofd naar links en heel erg overstrekt als een soort omgekeerde banaan, ook blokkades in zijn nekje (door stuitligging i.c.m. een van een tweeling, waarschijnlijk lag hij gewoon helemaal klem met zijn zusje...)

Wij móeten Jesse dus op zijn achterhoofd laten slapen of met zijn hoofd naar rechts, maar absoluut niet naar links. Kan je jouw zoontje niet op zijn zij leggen met een (koude) kruik achter zijn ruggetje, desnoods maar een klein beetje op zijn zij zodat hij toch niet kaarsrecht kan liggen?

Een opgerolde handdoek onder het matras helpt ook wat, dan rolt hij (als hij slaapt en dus slap is) misschien vanzelf een beetje opzij?
Wij hebben nu (op advies van fysioth.) een soort handdoekenrol achter/om/onder hem liggen, waardoor zijn hoofd van de 'grond' komt en hij in een soort lus hangt met zijn hoofd, omdat hij heel erg overstrekt als hij gewoon op zijn rug ligt. Nu kan hij niet met zijn hoofd naar achteren. Om hem naar rechts te laten kijken, leggen we een klein knuffeltje links onder die handdoek, zodat hij daar niet verder kan rollen...

Sterkte ermee, het kan erg lastig zijn hem te dwingen, he?

Groetjes, Esther
mv Joanne (5), Remco (3) en Jesse en Lisa (13 wkn)

bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal eens wat gaan proberen.
Ik heb niet het idee dat er iets van zit bij hem want hij kan aardig wild zijn met zijn hoofdje.
Groetjes Linde

Hoi,
Wij hebben een babysleep gekocht, dit is verkrijgbaar bij babyspeciaalzaken, kost ong 15 euro. Zijn 2 blokken schuinrubber waar ze tussen liggen op hun zij. Dan kunnen ze niet op hun rug of buik draaien. En je kan je baby dan elk slaapje op een andere zij leggen.
Succes!

Terug
Bovenaan