plat achterhoofdje

hmimes

New member
die van mij lijkt het aan 1 kant te hebben . Morgen even kijken wat het CB zegt , inprincipe geen voorkeurshouding .
 
Jvelino heeft ook een plat achterhoofdje, ik ben er mee naar de kinderfysio geweest, en hun adviseerde een kussentje onder zijn bips te leggen zodat zijn benen omhoog liggen en het draaien makkelijker wordt en hij niet iedere x met zijn benen afzet waardoor het proces versneldt.
 
Stijn had/ heeft een voorkeurshouding. Maar alleen in bed. Wij hebben een babyfoon met camera. Ik zie dus dat hij eigenlijk bijna altijd met zijn hoofd naar rechts slaapt. Als hij uit bed is draait hij zijn hoofd wel alle kanten op. Hij duimt sinds kort een beetje in bed en gelukkig doet hij dat met zijn linker duim waardoor hij toch af en toe even naar links ligt. De fysio is erbij geweest, zijn schedel is niet echt af geplat. En volgens haar zal dat nu ook niet meer echt gebeuren. In de eerste maande gaat dit het hardst. Als je zelf twijfels hebt gewoon een kinder fysio bellen, die hebben er meer verstand van als het CB.
 
oo oke karlijnk was vandaag in het CB deed niet echt moeite om te kijken ? Zei gewoon veel op buik leggen overdag . Dus mischien even langs fysio , want ik zie ook dat hij bij het slapen alleen een voorkeurshouding heeft . En juist niet richting licht slaapt .
 
Zeker een fysio of oseopaat bellen en laten komen. Ik had het voor Dean ook gevraagd aan het cb en hun deden er heel luchtig over terwijl ik een behoorlijke afvlakking zag. Uiteindelijk heb ik kort na mijn bezoek aan het cb, een kinderfysio gebeld en zij is nu al weken met hem aan het oefenen (uiteraard ik zelf ook) en het gaat steeds beter maar we moeten wel 9 April met hem naar het Sophia kinderziekenhuis, naar de 'helmpjes-poli' om zijn hoofdje te laten opmeten.

De laatste keer bij het cb zei de arts: "ja, het is idd wel een behoorlijke afvlakking". Ja, dat wist ik de eerste keer ook al (stom mens)

Volg altijd je eigen gevoel hoor en het cb weet op dit vlak toch minder dan een fysio of osteopaat.

Succes!! Liefs
 
Fijn dat je een afspraak hebt gemaakt. Ben benieuwd. Goed dat je hebt gebeld hoor.

Nou, het is nog niet zeker dat Dean een helmpje moet maar de afvlakking is behoorlijk vandaar dat ze zijn hoofdje wel daar gaan opmeten, als het toch nodig is dan kunnen we gelijk actie ondernemen.
Het gaat wel veel beter met zijn hoofd, hij ligt sinds kort ook steeds meer op zijn buikje wat natuurlijk ook beter is voor zijn hoofd. Maar goed, het zekere voor het onzekere. Jack heeft een minimale afvlakking dus zijn hoofdje word ook opgemeten maar hij krijgt geen helmpje. Bij tweelingen doen ze blijkbaar gewoon beide kindjes.....straks bij de heupecho moeten ze ook allebei.

Liefs
 
Terug
Bovenaan