Plat als de vliezen breken??

Gisteren was ik bij de vk geweest en hoewel ons eigenwijze meisje vorige keer al helemaal diep in t bekken zat, lag ze er nu weer boven. Dus als nu de vliezen breken, moet ik gelijk plat, omdat anders bijv de navelstreng mee naar buiten kan spoelen. Nou prima.. maar nou zat ik te denken, wat als ik net boodschappen aan t doen ben (heb ook nog een dochtertje van twee). Kan ik ndan gewoon nog naar huis gaan en m'n dochter in en uit de auto tillen enzo? M'n man zei dat ik 112 moest bellen. Ik dacht, ik gooi t ff op t forum en anders bel ik zo de vk wel ff. Liefs

Hoi!

Toevallig heb ik hier gisteren wat over gelezen (deze vraag had ik namelijk ook al in mijn hoofd zitten....).

Je moet idd wel zo snel mogelijk naar huis, de vk bellen en gaan liggen, maar 112 bellen is niet nodig.
In het boek dat ik las stond bij dat de navelstreng pas naar buiten kan als je ongeveer 5 cm ontsluiting hebt, dus je hebt nog wel de tijd om naar huis te gaan.

Groetjes Lilian

ja..dat vraag ik me dus ook af...
Maar ik geloof dat als je vliezen breken, dat de baby dan wel indaalt of dat ze dan komen controleren en dat als het goed gaat, je dan wel weer mag op staan. Ik weet het verder ook niet. Weet wel dat ik plat geen weeën ga kunnen opvangen. Bij m'n dochter zat ik het grootste gedeelte op handen en voeten en onder de douche. Maar bij het grootste gedeelte vrouwen beginnen eerst de weeën en breken daarna pas de vliezen of pas als ze gebroken worden..

weeen op vangen als je plat ligt waarom zou dat niet kunnen?
als je aan het infuus ligt kun je niks anders dan plat liggen.

maar over het boodschappen doen, gewoon naar huis gaan plat liggen en wachten tot weeen komen. meestal breken je vliezen als je thuisbent of rustig op bed ligt.
meestal als je in rust bent dan begint de bevalling.
maar vergeet niet dat zodra je vliezen breken het nog wel eens 24 uur kan duren voordat de weeen komen.

sterkte

je kunt wel plat liggend je weeen opvangen, maar ik weet uit ervaring dat het prettiger is om dit bv onder de warme douche te doen of hangend over de keukentafel, of op handen en knieen of.......(kortom dat is voor iedereen verschillend.) Overigens als je in het ZH aan het infuus zit kun je ook best wel aardig bewegen hoor. Dan hoef je dus echt niet plat. (alhoewel sommige zusters dat misschien wel makkelijker zouden vinden)Je moet soms wat creatiever zijn, maar het kan wel. rondlopen, onder de douche op handne en knieen in bed, het kan allemaal met het infuus. Vraag wel om een verridbaare infuussstandaard, daar heb je gewoon recht op!!!!! (en laat je mannetje maar gewilliga achter je aanlopen met dan ding, voelt ie zich ook nog nuttig)

Terug
Bovenaan