Platvoeten.

Ik denk dat mijn dochter van bijna 2 de platvoeten van haar vader heeft geerfd. Moet hier wat aan gedaan worden, kan dat uberhaupt, of is dat helemaal niet erg? Iemand een idee?
Grtz, Esther.

Hahaha, het schijnt zo te zijn dat alle kindjes platvoetjes hebben!
Dat heb ik me laten vertellen, ik heb me daar ook zorgen over gemaakt en nog steeds wel want Roos is inmiddels 5 jaar en heeft ook echte platvoeten.
Ze moet begin volgend jaar naar de schoolarts dus dan zal ik het met hem eens over hebben.
Wordt vervolgd dus...

groetjes Daniëlle.

Hoi Esther,

Herkenbaar!!!
Mijn moeder zei een tijd geleden toch enigzins bezorgd: "Volgens mij heeft Rebecca platvoeten!" Ik wimpelde het maar een beetje weg, wilde er niet echt aan. Maar ik twijfel eigen wel of ze hett nu heeft of niet. Ze kan behoorlijk ploffen met haar voeten, ze echt plat neerzetten, bedoel ik, en ze heeft niet echt een holte onderaan haar voet (hoe noem je zoiets?).

Maar als het waar is wat Danielle schrijft hoeven we ons geen zorgen te maken.

Binnenkort moet ik (nadat we een half jaar niet moesten) naar de naar consultatieburea en wil het dan eens vragen. De vorige keer dat we er waren liep ze  nog maar net. Dan zal ik het weleens vragen hoe het zit bij haar en eventueel of we er iets aan moeten doen!!!!
Misschien zijn er moeders die er meer van weten, want aan mij heb je ook nog niet zoveel op dit moment

Ik heb het eens opgezocht in een boek van een
kinderarts
En daar staat in dat platvoeten bij   kinderen normaal
zijn
De kindervoet heeft een andere bouw dan volwassen voeten
en de onderkant heeft een groter vetkussen dat de holtes onder de
voet opvult
Ook een knikstand van de voet schijnt normaal te zijn dat verandert naar
verloop van tijd
Lorenzo's enkeltjes lijken naar binnen te knikken maar dat was normaal voor
deze leeftijd

groetjes
Bianca mv Lorenzo

En kijk eens hier, even voor je gegoogled:

Bij platvoeten komt de binnenzijde van de voetzool bij staan volledig op de grond. Bij kinderen tot 6 jaar komen platvoeten veel voor, door een combinatie van grote beweeglijkheid van de gewrichten, slappe gewrichtsbanden en geringe spierkracht.

Platvoeten gaan meestal vanzelf over als het kind ouder wordt. Tot de leeftijd van 6 jaar hoef je er niets aan te doen. Pas als platvoeten pijnlijk worden is verder onderzoek en behandeling nodig.

Geen zorgen dus!
Groetjes
Susan

Heel erg bedankt voor jullie reacties, leuk dat het herkenbaar is!
Oh gelukkig!!! Het valt allemaal wel mee dus. Platvoeten is natuurlijk niet echt mooi, helemaal niet voor een meisje... maar wie weet komt het dus de komende jaren nog goed. Fijn om te weten!
Groeten, Esther.

Terug
Bovenaan