Please....help me dames!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik zit met een brandende vraag en heb jullie hulp erg hard nodig!!!

Mijn dochtertje van 5 maanden, slaapt veel minder opeens. Overdag   slaapt ze hoogstens 3 kwartier achter elkaar en s'nachts komt ze 5 a 6 keer voor een voeding.

Dit terwijl ze eerst overdag 3 uur achter elkaar sliep en s'nachts hoogstens 1 keer voor een voeding kwam.

Ik geef nog voledige bosrtvoeding. Aan de hoeveelheid ligt het niet, want als ik kolf worden de flesjes vol. Ook ligt het niet aan de tandjes...want die zijn een maand al gekomen.( de onderste tandjes)

Ik baker haar in sinds de geboorte. Ik heb geprobeerd om het af te bouwen, maar dat wil ook niet lukken. Als haar handjes vrij zijn kan bij haar het feest beginnen.

Jullie begrijpen hopelijk dat ik hierdoor oververmoeid raak. Ik loop hierdoor  soms tegen haar te schreeuwen, omdat ik gewoon bijna niet slaap. Hier schaam ik me achteraf erg veel voor en barst zelf in tranen.

Ik laat haar ook weleens een paar minuten huilen 10 tot 15 min. Maar dan gaat ze alleen maar harder huilen.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want ik zie het niet meer zitten.

Veel liefs Mofa

hoihoi, meid wat vervelend!!

misschien kan je is nagaan of je nog wel genoeg voedingsstoffen hebt in je bv. hoeveelheid hoeft niet gelijk te staan aan genoeg voedingsstoffen.

heelveel sterkte meid.
liefs linda

quote: mofa schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2008 16:19:47'));

Hallo dames,

Ik zit met een brandende vraag en heb jullie hulp erg hard nodig!!!

Mijn dochtertje van 5 maanden, slaapt veel minder opeens. Overdag   slaapt ze hoogstens 3 kwartier achter elkaar en s'nachts komt ze 5 a 6 keer voor een voeding.

Dit terwijl ze eerst overdag 3 uur achter elkaar sliep en s'nachts hoogstens 1 keer voor een voeding kwam.

Ik geef nog voledige bosrtvoeding. Aan de hoeveelheid ligt het niet, want als ik kolf worden de flesjes vol. Ook ligt het niet aan de tandjes...want die zijn een maand al gekomen.( de onderste tandjes)

Ik baker haar in sinds de geboorte. Ik heb geprobeerd om het af te bouwen, maar dat wil ook niet lukken. Als haar handjes vrij zijn kan bij haar het feest beginnen.

Jullie begrijpen hopelijk dat ik hierdoor oververmoeid raak. Ik loop hierdoor  soms tegen haar te schreeuwen, omdat ik gewoon bijna niet slaap. Hier schaam ik me achteraf erg veel voor en barst zelf in tranen.

Ik laat haar ook weleens een paar minuten huilen 10 tot 15 min. Maar dan gaat ze alleen maar harder huilen.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want ik zie het niet meer zitten.

Veel liefs Mofa

He, wat vervelend voor je, vooral als je er zelf aan onderdoor gaat!
Maar, inbakeren mag niet meer vanaf een half jaar, is te gevaarlijk. Dus je moet het wel afbouwen helaas.
Probeer een strak ritme te hanteren, misschien nog strakker dat je had. Dus élke dag hetzelfde. Voeden, verschonen, spelen, slapen op dezelfde tijden. En als ze huilt, hoe hard het ook is, laten huilen! Als je dit een paar weken vol houdt, is de kans groot dat het over gaat. Als je toegeeft, wat je zegt ze gaat harder huilen (en dat is juist de bedoeling om jou te laten komen), dan is het een gewoonte op het laatst. Dus als haar slaapje normaal altijd bijvoorbeel duurde van 12.00 tot 15.00 uur, en ze wordt om 1 uur wakker, laten brullen tot minstens half 2 uur, half 3. je kunt in tussen tijd wel om de 15 minuten (10 is wel erg kort) gaan kijken en haar een aai over de bol geven, maar niet er uit pakken. Ik zelf wat dat op een gegeven moment ook zat, toen heb ik echt mijn dochtertje (en ook mijn zoontje destijds) laten huilen zonder te gaan kijken. Dat klinkt misschien hard, maar het was na een week á 2 weken over, en ik had hele tevreden baby's daarna! Als ze dan wel wakker waren gingen ze niet huilen maar spelen en brabbelen. Maar ze gingen ook weer doorslapen daarna.
Succes!

Misschien kun je een bakerzak gebruiken ipv. echt inbakeren. Dat is een tussenvorm tussen inbakeren en een slaapzakje.
En misschien is het een idee om 's avonds afgekolfde melk te geven met rijstebloem in een fles. Dan weet je wat je kindje binnenkrijgt. Want een 5 maanden oude baby hoeft geen 5 voedingen 's nachts. Dan is er toch iets anders aan de hand.
Veel succes.

Zijn het geen regeldagen ?!
Dan drinken ze tijdelijk vaker zodat bij jou de borstvoedingproduktie omhoog gaat ....

Bianca

Ik vind het advies om je kindje zolang te laten huilen wel een beetje raar.
Komt misschien omdat ik daar niet tegen kan.
Je kleintje huilt heus niet voor niks en ze kan immers niet zeggen wat er aan de hand is.
Moet je, je voorstellen dat jij dat kindje bent wat zolang moet huilen.

De tip van de bakerzak vind ik wel een hele goede, op deze manier ga je het inbakeren toch een beetje afbouwen.
Probeer eens een paar dagen een strakke regelmaat toe te passen.

Je kan je kindje best wel even tien minuten laten huilen, sommige kinderen hebben het nodig om zichzelf even in slaap te huilen.
Ik zou mijn kind nooit anderhalf a 2 uur laten huilen, naar mijn idee is dat niet gezond.

Ik heb heel veel gehad aan het boekje regelmaat brengt rust van Ria blom.

Groetjes,
Marjolein

Hi allemaal,

Ten eerste erg bedankt voor de reacties...!

Gister was het overdag hetzelfde verhaal...maar dit keer was ik er klaar voor om de strijd aan te gaan en haar te laten huilen...! Om 16.00uur heb ik haar naar bed gebracht. Ze huilde...krijste...brulde...! Maar opeens was ze stil...20min later...  ik ging voor de zekerheid kijken.... en ze  lag heel lief te slapen. Ik ben wel een paar keer gaan kijken om zeker te weten dat ze nog sliep (ik natuurlijk met m'n schuldgevoelens dat ik haar heb laten huilen)! Ze sliep wel  iets meer dan twee uur achter elkaar!
Rond 21.30 uur heb ik haar naar bed gebracht voor haar nachtslaapje. Om 23.45uur werd ze weer wakker. Ik liet haar weer dit keer huilen. Maar ze huilde niet zolang als in de middag. Ze kwam pas rond 3.00uur voor een voeding! En daarna nog 2 keer.

We zijn er nog niet...maar we zijn onderweg!

Wat het inbakeren betreft, gebruik ik al een tijdje een bakerzak.
Over rijstebloem in de laatste voeding doe ik liever nog niet. Ik wacht liever tot dat ze precies 6 maanden is met bijvoeden.

Bedankt voor de tips dames...nog meer tips zijn van harte welkom!

Veel liefs Mofa

Hallo Mofa,

Ik kan me erg goed voorstellen hoe jij je voelt, ik heb iets dergelijks ook meegemaakt met m'n zoontje( nu 6 maanden), maar dat was dan wel in een eerder stadium, maar toch....

Ik vroeg me af hoe vaak de kleine nog bij jou drinkt overdag? Het kan misschien wel zo zijn dat ze overdag te weinig krijgt en daarom 's nachts komt. Voed je overdag op verzoek? Zeker met borstvoeding kan je zo vaak als de kleine wil voeden. Met regeldagen kwam Daniel ook soms elke 2 uur overdag en dat had hij overigens ook toen hij de waterpokken onder de leden had. Ik werd er gek van zo vaak te voeden en 's nachts elk uur uit bed voor z'n speentje. Maar achteraf bleek hij dus waterpokken te hebben, de bultjes kwamen pas na een week. Dus toen wist ik het pas....Ik hoop niet dat jouw dochtertje daar last van heeft, maar het kan dus zijn dat ze iets onder de leden heeft.

Maar oke, tijdens regeldagen proberen de kindjes de produktie van de moedermelk te verhogen, dus heel belangrijk dat je overdag vaak genoeg aanlegt. Want anders komt ze inderdaad 's nachts om toch maar die produktie op te krikken...

Het advies om de kleine zo lang te laten huilen, vind ik niet helemaal oke. Het is namelijk gebleken dat kindjes die men langer dan een half uur laat huilen, op latere leeftijd vaker last hebben van psychische problemen. Maar kwartier-20 minuten, kan soms nodig zijn om in slaap te komen. Luister gewoon naar haar huiltje, als ze overstuur gaat is dat wat anders dan huilen om in slaap te komen. Ja waarschijnlijk valt ze van overstuur huilen ook wel in slaap, maar dat komt door de uitputting van het huilen. Als moeder voel je dat denk ik wel aan. Daniel valt absoluut niet huilend in slaap, dat wordt alleen maar erger en zodra hij overstuur gaat haal ik hem eruit, en troost ik hem even om hem vervolgens weer terug te leggen.

Regelmaat is mijns inziens erg belangrijk, maar uiteindelijk regelt de kleintjes zelf wanneer ze slapen. Als ik Daniel te overdag te vroeg in bed leg, dan slaapt hij maar heel even en is vervolgens over zijn vermoeidheid heen. Het slaapritme van Daniel is regelmatig verwijderd, sinds 1,5 week heeft hij weer een nieuw ritme, maar daarvoor was het ook rommelen. Maar dan nog blijft het bij ongeveer-tijden. Dus hij komt 's morgens ongeveer om 8 uur en gaat ongeveer om 9.30 weer naar bed, maar dat kan ook 9.15 of 9.45 zijn. Ik heb zeker wel 3 weken aangerommeld, voordat het duidelijk was welk ritme hij prettig vond, maar hij is nu alweer aan het schuiven, omdat hij overdag langer wakker is tussen zijn slaapjes. Dus voor overdag kan ik je alleen maar adviseren, goed naar je kind te luisteren/kijken. Als ze echt moe is op bed leggen en voeden wanneer je denkt dat ze honger heeft. Waarschijnlijk vind ze haar ritme voor 's nachts weer als ze overdag een voor prettig ritme heeft en voldoende voeding krijgt.

Ik ben overigens met 5 maanden begonnen met pap van moedermelk en rijstebloem als laatste voeding om 20 uur, maar dat heeft hij maar 3 weekjes ofzo gehad, toen wou hij absoluut die fles niet meer, nu krijgt hij gewoon geen pap meer en toch slaapt hij door. Maar ik kan me voorstellen dat je wil wachten met bijvoeding, zeker als er allergien in de familie voor komen.

Nog een laatste advies, probeer overdag even je rust te pakken, als je zelf zo moe bent, kan het zijn dat je moedermelk niet voldoende voedingsstoffen bevat en dus niet voedzaam genoeg is.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je binnenkort een berichtje kan plaatsen met goed nieuws..

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan