Plecenta aan de voorkant, normaal bevallen???

Hallo allemaal

We zijn gister naar het ziekenhuis geweest voor een 20 weken echo, alles zag er goed uit, het hartje de groei van de baby alles, ben zo blij:D
We krijgen namelijk ook een meisje, ik hoopte dat zoooo en het is uitgekomen, ben helemaal happy!
Nu zag ik op de echo dat me plecenta aan de voorkant tegen me buikwand aan ligt.
Kan ik nu wel normaal bevallen? Me arts in het ziekenhuis zei van wel, maar heeft iemand er ervaring mee dat het niet op de normale manier kan omdat de plecenta voor de opening ligt?

Groetjes Peggy
mama van Eluciano 3,5 jaar
21 weken zwanger van de 2de, me kleine meid
 
hoi hoi,

bij mij ligt de placenta ook aan de buikwand.
maar ik kan gewoon thuis bevallen, alleen als de placenta beneden bij de baarmoedermond ligt kun je niet natuurlijk bevallen.
en zelfs dan is er nog een kans dat de placenta mee omhoog groeit, samen met het groeien van de baarmoeder.
als ze twijfelen bij jou of hij bij de baarmoedermond ligt dan maken ze een echo om te kijken.
maar dekn niet dat je je zorgen hoeft te maken.

groetjes Miranda 37,1
 
Hallo,

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Er wordt door gyn/vk wel eens gesproken over een 'voorliggende placenta', waarmee ze bedoelen dat de placenta (deels) voor de baarmoedermond ligt (in medische termen placenta praevia). Aan de onderkant dus. In dit geval kun je niet natuurlijk bevallen en wordt een ks gedaan. Als dit vroeg in de zwangerschap wordt geconstateerd, kan het zijn dat de placenta later niet meer voor de baarmoedermond ligt, omdat de baarmoeder groeit en de ligging van de placenta daarmee iets kan wijzigen. Je placenta moet op een bepaalde afstand van de opening liggen, wil je natuurlijk kunnen bevallen. Ik weet niet precies hoeveel.

Het begrip 'voorliggende placenta' wordt in de volksmond ook gebruikt als de placenta aan de voorkant/de buikzijde ligt. Dat is bij jou het geval. Behalve dat je hierdoor  misschien je kindje iets later of iets minder heftig zult voelen, zegt dit helemaal niks. Ik heb zelf ook de placenta aan de buikzijde en voelde mijn (eerste) kindje al met 18 weken en ook behoorlijk heftig (t is wel een hele beweeglijke meid)..

Groetjes,
Lyanne (36+4)
 
Bij mij ligt de placenta nu ook weer aan de voorkant. Bij de eerste en de tweede ook en dat heeft totaal geen problemen gegeven.
Het is gewoon een  plek waar de  placenta kan liggen, niets bijzonders hoor.
 
Hey!

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, zolang het niet voor de opening ligt is er niks aan de hand maar dat zal de vk dan ook wel zeggen.
Ze zeggen dat het een nadeel is dat de placenta aan de voorkant ligt omdat je de baby dan niet zo goed voelt maar ik voel hem harstikke goed dus tja verschilt per persoon dan he..

xxx
 
Hoi,
Geen probleem hoor als hij aan je buikzijde ligt. Bij mijn zoon was dat ook het geval.
Nu weer...
Mijn zoon heb ik wel veel minder gevoeld tijdens de zwangerschap dan deze. Deze
laat duidelijk merken dat ie er is!!! Zo zie je maar het kan allemaal. En ik ben bij
mijn zoon ook gewoon vag bevallen.
Liefs Melanie
 
Hoi hoi,
 
Ik ben momenteel 22 weken zwanger en ook bij mij is de placenta aan de voorkant. Bij mijn vorige zwangerschap niet. 
 
Ik maak mij een beetje zorgen. Ik voel de baby niet heel goed.
Groetjes 
 
Bij mijn vorige zwangerschap ook de placenta voor gehad. Helaas voelde ik ook de kleine weinig tot niet dat vond ik wel erg jammer en lastig wat je mist een stukje zekerheid....ik ben wel op de natuurlijke wijze bevallen, het zou geen probleem volgens mij moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan