Hallo Iris!!!
Het was net of ik jouw verhaal geschreven kon hebben! Het klinkt misschien gek, maar ik was een beetje blij je verhaal te lezen, wetende dat mijn dochter niet de enige is. Zij heeft namelijk precies zo'n plekje!
Het is wat lichtroze van kleur, ovaal en ong. 1 cm bij 1/2 cm. Zij is nu 7 mnd en het viel mij pas een maand of 3 geleden op. Zelf dacht ik toen dat het van het dichtgroeien van de gehemelte kwam. Totdat ik zag dat andere babies het niet hadden. Ik heb het toen op het CB gevraagd en zij wisten het niet. Huisarts erbij geroepen, die wist net als bij jouw kindje niet wat het was en schreef dus meteen een verwijsbrief voor de kinderarts uit. (Ze twijfelde nog even of ze ons naar de KNO-arts zou sturen). Nu heb ik 19 mei een afspraak bij de kinderarts.
Nu wilde het toeval dat mijn vader vandaag voor zichzelf een afspraak had bij de KNO-arts en natuurlijk moest hij even vragen hoe dat nou zat met dat bultje van zijn kleindochter.
Ooooh, had die arts gezegd, dat heb ik veel vaker gezien bij babies, dat is gewoon een plekje dat zich gevormd heeft door het zuigen. In principe trekt dit vanzelf weg, zoniet dan kan het weggehaald worden als ze wat groter zijn.
Ik was toch al voor de helft opgelucht toen ik dit hoorde. Maar toch raar he, dat die huisartsen dat niet weten???
Ik laat mijn afspraak bij de kinderarts natuurlijk gewoon staan, wil hem/haar daar toch naar laten kijken. Ik raad jou aan hetzelfde te doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Wel grote kans dat het bij jouw en mijn kind om hetzelfde gaat. Daarom zal ik je de 19e toch even vertellen hoe het is gegaan en wat de evt diagnose was.
Heeft jouw kindje verder geen last met drinken? En krijgt zij borst of flesvoeding? Ik heb de laatste tijd weleens het idee dat mijn dochtertje het merkt tijdens het drinken. (Heeft 6 mnd bv gehad, krijgt nu sinds een maand de fles)Ze laat vaak los tussendoor.
Nou, een heel verhaal. Hopelijk heb ik je tot zover een beetje gerust kunnen stellen en je hoort het in ieder geval volgende week de 19e!
Groetjes, Marieke