plekje(s) op de tong

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn dochtertje (nu 11 mnd) heeft sinds een paar wkn na de geboorte een plekje op haar tong. Soms 2. Het plekje is rood van binnen en aan de buitenkant een bijna witte begrenzing eromheen.

Heb het door de arts na laten kijken en hij zegt dat het met de papillen heeft te maken en dat het nog vanzelf over kan gaan. De papillen zouden zich nog beter moeten ontwikkelen.

Zal best zo zijn  natuurlijk, maar ik had daar nog nooit van gehoord.
Heeft toevallig 1 van jullie kids hier ook last van?
Het is geen spruw of schimmel.

Groetjes Renata.

Hey Renata,

Gezien het aantal reacties heb je een uniek kindje met een uniek plekje..
Het zegt mij ook helemaal niets.. maar als je je er zorgen over maakt zou ik zeker een second opinion vragen bij een andere HA of even bij de CB arts naar binnen lopen!

Groetjes Saskia

hoi ja het klopt hoor tis niks om je zorgen over te maken mijn zoontje heeft het ook ben toen ook bij de huisarts geweest en heeft het opgezocht. 1 op de 2 kinderen heeft het gaat vanzelf over. hun noemen het een landkaarttong.. anders moet je ff googlen op landkaarttong. kun je het zo zien. groetjes adrie

Hoi Adrie,

Heb even gegoogled op landkaarttong en dat is inderdaad wat mijn dochtertje heeft.
Op dit moment heeft ze er zelfs even helemaal geen last van.
Maar soms heeft ze ineens een grote plek om een paar dagen later op een andere plek zo'n plekje te hebben.

Thanx! Nu weet ik wat ze heeft.

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan