plekjes

Hallo,

bij onze dochter Lisa(11 maanden) zit rond haar plassertje uitslag. Het begon vorige week met 1 rood bultje dus we dachten dat het door de warmte kwam, maar nu is het op dat plekje een grote plek geworden. Ook op het lipje zit zo'n "puistje" en aan de andere kant van het lipje ook.
Ik smeer het constant in met sudocreme.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen.

bedankt
corina
 
Hoi Corina,

Het kan zeker irritatie zijn door de warmte wat vaker verschonen kan wel eens helpen. Kan ook komen omdat er tanden of kiezen doorkomen.
Ik weet niet of het kapot is of dat het onder haar luier overal rood is.
Want dan kan het ook een schimmelinfectie zijn.
Als het na een paar dagen smeren nog geirriteerd is en het is een schimmelinfectie krijg je bij de huisarts een zalf je ff smeren en over.

Oja je kan ook nog een potje zinkolie halen dat werkt ook goed.

Succes
 
Hai Corina,

probeer haar de komende, warme, dagen eens lekker veel in d'r blote gatje te laten liggen. Ik leg Nova vaak op een aankleedkussen, voor het geval ze een ongelukje heeft... Probeer alles goed droog te houden. Dus na een plas, schone doek eronder en haar goed droog wrijven.
De frisse lucht doet vaak wonderen.
Als het dan warmte- of vochtirritatie is moet het met een dag of drie echt minder worden. Anders zeker even de huisarts om advies vragen i.v.m. een mogelijke schimmelinfectie.

Groetjes, Iris
 
Mijn zoontje heeft dit soort pukkeltjes ook weleens bij zijn plassertje ik smeer er dan zinkzalf op of sudocreme en dan verdwijnt het weer ik denk dat het idd door warmte komt of dat het talgkliertjes zijn.Wordt het erger dan kun je het altijd even laten zien aan je huisarts of op het Cb.Succes.Groetjes Ingrid.
 
Hoi

mijn dochter Susanne (ruim 10 mnd) heeft sinds een paar dagen ook rode plekjes en bultjes op d'r lipjes.
Het lijken wel vochtbultjes.
Helpt creme smeren erg goed, ik ben namelijk niet zo van de cremetjes (tik overgehouden van oonze schat van een kraamhulp). Tot nu toe heb ik nog nooit iets gesmeerd behalve vaseline op droge plekjes. Mijn voorkeur gaat zelf uit om haar in haar blote gat te laten liggen. Maar sinds ze tijgert kan ik haar op het aankleedkussen niet meer stil houden en is het al voorgekomen dat ik in een plasje stapte als ik haar op de grond laat spelen. Op dit moment vind ik het ook niet zo prettig om haar met die plekjes over de grond te laten gaan, misschien komt er dan vuil bij.
Ben trouwens erg benieuwt wat de dokter erover zegt, ik zal zeker volgende week kijken of meer over bekend is.
Groetjes Coby
 
vanochtend bij de dokter geweest, volgens hem is het begonnen als luieruitslag en daaroverheen is een bacterie gekomen. We hebben nu een soortemet antibiotica zalfje gekregen. Dit moet ik erop smeren en daaroverheen dik sudocreme.

Ik hoop dat het helpt
corina
 
Hoi Corina
Werkt de antibiatica?
Wij zijn dinsdag toch ook maar naar de dokter gegaan, het werd steeds erger, en bij het kdv dachten ze dat het wel eens een infectie kon zijn.
Wij hebben Miconazol-creme (voor schimmelinfecties van de huid)gekregen. Dit moeten we minimaa1 14 dagen smeren, dus ook als het al weg is. Nu wordt het in eerste instantie alleen maar erger, het bloede gisteren zelfs een beetje. We doen haar constant een schone luier om want een poepluier of een goede plasluier heeft haar behoorlijk veel irritatie. Daarnaast gebruik ik een washandje met water ipv babydoekjes.
De plekjes zaten eerst alleen maar op de lipjes, maar de rode plekken breiden zich steeds verder uit richting de liezen en billen.
Hoe reageert Lisa op de zalf ?
Heeft Lisa eigenlijk al tandjes, bij Suus ben ik bang dat die net op doorbreken staan en dat zij daardoor extra reageert op die poepluiders, na een poepluier zijn haar billetjes nl ook ietswat rood (iets wat ze anders nooit heeft).
Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.
groetjes Coby
 
Terug
Bovenaan