Plopjes in oor of oor dicht

Morgen 33 weken zwanger en sinds een week weer een oor (links dicht). En soms plopt ie ff open maar vaak weer dicht.

Had even gekeken op oude forums en zag dat dit best een zwangerschapskwaal is. Iemand nog meer last? Wat kan ik doen. Huisarts geeft aan niets te zien maar ik wordt echt helemaal gek van het gevoel.

Neusspray (wel een die geschikt is voor zwangere vrouwen) zou wel eens kunnen helpen.
Dat klinkt raar maar al die holtes zijn met elkaar verbonden en de druk moet in balans zijn. Dat wordt meestal van binnenuit geregeld maar als je bijv een verstopte neus hebt dan gaat dat even wat minder goed. Je kan nu door de hormonen drogere slijmvliezen hebben in je holtes die het probleem veroorzaken.

[quote quote=10401456]Neusspray (wel een die geschikt is voor zwangere vrouwen) zou wel eens kunnen helpen.
Dat klinkt raar maar al die holtes zijn met elkaar verbonden en de druk moet in balans zijn. Dat wordt meestal van binnenuit geregeld maar als je bijv een verstopte neus hebt dan gaat dat even wat minder goed. Je kan nu door de hormonen drogere slijmvliezen hebben in je holtes die het probleem veroorzaken.[/quote]
Mijn neus is niet dicht... maar heb wel droge slijmvliezen in mijn neus. En soms is er smorgens een verstopping.

[quote quote=10401494]Ik heb dit ook gehad. Helaas is er inderdaad weinig tegen te doen. Na de bevalling is het weg, dus nog even volhouden!:)[/quote]Dankje! Had je het ook vaak aan een oor? Soms ook rechts bij mij. Maar meestal links... en alsof mijn oor gevoelig is. Echt vervelend!

Terug
Bovenaan