Plots fles weigeren

Onze dochter krijgt al een poosje af en toe moedermelk uit de fles. Deze wordt haar door verschillende mensen gegeven en die drinkt ze dan braaf.

Nu is ze vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest en toen ze honger had, wou ze niet uit de fles drinken. Gelukkig was ik thuis (hoef deze week nog niet te werken), maar ook van mij wou ze de fles niet hebben. Toch maar de borst gegeven dan; die ze gretig leeg dronk. Maar het is wel vreemd, omdat ze tot nu toe dus altijd wel de fles heeft geaccepteerd. Wel thuis, maar borstvoeding op andere plekken vind ze ook geen probleem.

Herkent iemand dit? Wat heb je eraan gedaan?
Mirte gaat volgende week gewoon weer heen (2 middagen per week) en we proberen het dan weer. Gelukkig ben ik ook volgende week nog vrij, dus we hebben nog eventjes de tijd om te oefenen. Maar als het volgende week nog niet lukt, heb ik wel een probleem.

Chantal (& Mirte 10w6d)

hoi

mijn dochtertje heeft ook vaak dat ze de fles weigerde.
maar ook hoelang zat er tussen dat ze de fles thuis heeft gehad en dat ze hem op het dagverblijf heeft gehad.
mischien moet ze wel even wennen daar
soms helpt het om de fles met aluminiumfolie in te pakken of dat ze hem lopend geven of plat op een aankleedkussen.
succes, meestal gaat het snel weer goed

Terug
Bovenaan