Plots weer twee keer wakker 's nachts

<p>Onze kleine van 19 maand kwam sporadisch nog eens wakker voor een nachtflesje. Ze dronk dan 150 - 180ml. Nu, de laatste twee weken wordt ze tot wel twee maal per nacht wakker (soms kort op elkaar, bv om 01u en 04u) voor een flesje en drinkt ze tot 500 ml op een nacht bij elkaar.</p><p>Haar laatste flesje geven wij om 07u. We begrijpen best dat ze dorst heeft 's nachts maar water wil ze niet aanvaarden en tot twee maal toe drinken tot ze een halve liter binnen heeft vinden we ook wel veel. Heeft iemand dit nog gehad? Is dit slaapregressie op een andere manier? Hoe pakten jullie dit aan?</p><p>Pas op, onze dreumes is geen lange slaapster. Tot 06u, max 07u slaapt ze 's morgens. Als we ze niets geven dan staat ze gewoon recht in haar bed te huilen en dat kan ze best lang aanhouden. We willen haar haar nachtrust gunnen natuurlijk zodat ze niet heel opgefokt weer gaat slapen. Benieuwd naar jullie ervaringen. </p>
 
Ach wat vervelend..
Ik denk dat je te maken hebt met een slaapregressie, rond de 4, 9 én 18 maanden hebben ze die.
Kan met 2 tot 6 weken ineens weer over zijn.

Best herkenbaar dat je dan een flesje geeft. Heel veel kinderen hebben moeite met in slaap vallen zonder fles, en als ouder wil je gewoon snel weer slapen.
Kleine flesjes aanbieden in de nacht lukt niet? Want wellicht wil ze zich helemaal verzadigd voelen voordat ze weer in kan slapen. Ze slapen nu eenmaal lekkerder met een gevuld buikje?.
Of wat minder schepjes en wat meer water?
Je hebt echt kans dat het ineens weer over is ☺️
 
Hi,

Ik vind het bijzonder dat een kindje van 19 maanden nog twee keer een nacht flesje krijgt. Ze gaat daar aan wennen en zo creëer je een slaapassociatie voor haar. Ook voor jezelf vermoeiend. Want gebroken nacht.
Je moet het totaal zelf weten uiteraard, maar als ze om 19:00 yoghurt of pap krijgt voor het slapen moet ze toch een nacht vol kunnen maken zonder eten.

Onze zoon komt op het moment ook ineens 2 dagen al klaarwakker in bed om 03:30. Ik laat hem gaan en ga eerst na 5 min neerleggen. En daarna pas bij 10 minuten. Daarna bij 20 min. Het is even volhouden maar ze slapen dan in zonder papa en mama maar zelf.

 
Ik moet zeggen dat het pas sinds twee weken is dat ze weer 1 a 2 keer wakker komt. We willen er ook geen gewente van maken maar ze krijst echt de boel onder als we ze gewoon laten. 
 
Wij hebben een tweeling en met 15 maanden was hier 1 ook elke nacht 1 keer wakker en zijn broertje slaapt goed en wij leggen dan tussen ons in voor meer nacht rust.
Hij bleef ook zo lang huilen, tot aan krijsen toe.
Wij hebben met 18 maanden 1 grote persoon bed gekocht van hem en 1ste week wennen en daarna slaapt hij elke nacht door tot half 6.
Hij voelt dan opgesloten nameijk en grote 1 persoons bed is open.
 
Je doet het goed, hoor! Het kan zomaar de 18 maanden slaap regressie zijn. Het actiever worden en meer honger hebben. Ik denk dat je zelf het best aanvoelt wat nodig is. Er wordt vaak heel hard geroepen dat je ze nu ‘afhankelijk maakt van de melk, gaat noooooit meer over’, maar onze dochter heeft dit ook een periode gehad en van een op andere dag (met maand of 19/20) was het over en sliep ze van 7-6. Weer een half jaar later sliep ze opeens ook uit. Als ze nu wakker wordt (zeg 1 a 2 keer per maand), vraagt ze om een slokje melk en slaapt ze weer. Prima dus dat ze melk associeert met gaan slapen, ik geef veel liever slokje melk dan een heel ritueel en 17482x troosten.

Anyway; je kunt de flessen verdunnen en kijken of ze dan vaker komt. Of schep pap door de melk, zodat ze wellicht voller zit. Een goede antilekbeker in bed is ook een optie, die kan ze dan zelf pakken. Ik zou zeker geen grote veranderingen doorvoeren als het overstappen op een peuterbed, dat is echt (te) snel.
 
Terug
Bovenaan