Plotseling haaruitval

Hallo,
mijn zoontje is bij 5 weken ineens z'n haar op z'n voorhoofd kwijtgeraakt. Z'n achterhoofd en zijkanten zijn nog mooi met haar bedekt, maar aan de voorkant is hij dus kaal. Weet iemand hoe dit kan?
 
hoi Ria,

sommige baby's verliezen eerst hun babyhaar voordat ze hun uiteindelijke haardos krijgen. Dit kan in etappes gaan. (bij mijn zoontje in ieder geval wel).
Dit is normaal en hoef je dus geen zorgen over te maken. Het verschilt ook per kind hoelang het duurt voor er weer nieuw haar komt.
Dat ging bij mijn zoontje vrij vlot, alleen achter op zijn hoofd zit nog een kale plek (al komt daar nu ook een paar sprietjes door)Hij is nu 10mnd. en hij krijgt nu een vollere bos, mijn neefje had al met 7mnd. een volle bos (zonder kale plek op het achterhoofd).
Overigens heeft mijn zoontje onder in de nek nog een heel dun randje (allereerste) babyhaar. Het kan dus ook gebeuren dat ze sneller nieuw haar krijgen dan dat het oude uitvalt (net als bij volwassenen dus).

groetjes Marijke
 
Mijn zoontje van 5 maanden heeft ook nog maar een klein randje babyhaar achter in zijn nek, de rest is uitgevallen. Hij heeft er gelukkig wel al nieuw haar voor teruggekregen.
Het is in ieder geval heel normaal dat het babyhaar uitvalt. Bij de ene gaat dat alleen veel sneller dan bij de ander!

Succes, Michelle
 
Mijn zoontje Jesse (4 wkn) heeft dit nu ook. Zijn voorhoofdje is ook erg droog en is nu redelijk kaal, aan de zijkanten en achter heeft hij gewoon zijn haar nog. Aan de reacties hierboven te lezen is het dus normaal. Ik moet maandag naar hjet cb dus dan vraag ik het even.

Groetjes Caroline
 
Volgens mij is heel gewoon. Ik had ook ineens een kaal babytje. Dit gebeurde nadat ik haar haartjes had gewassen toen ze een week of 4 was. Ze is inmiddels 6 maanden en ik kan bijna staartjes maken zo hard groeit het, dus het komt allemaal goed!!
Groetjes Lisette.
 
hoi,

heel herkenbaar. Inmiddels is bij ons de derde gearriverd en evenals bij de andere twee werd hij met haar geboren en heeft hij nu zo'n opa kapsel. De vorige twee werden nog kaler en er ging pas heel laat weer haar groeien. Maar ze hebben nu allebei prachtig haar. denk maar: lekker voordelig, geen shampoo nodig!
 
Terug
Bovenaan