plotseling hoge koorts!

hallo,

Ik haalde net mijn zoontje uit bed en toen had ie zulke rode wangen en voelde hij zo heet aan dat ik hem even heb getempt. 39.4 graden koorts!
Nu zijn we een half uurtje verder en de rode wangen zijn weg en hij voelt weer normaal!
Hij gedraagt zich ook normaal verder.
Kan het zijn dat de hoge temperatuur komt doordat hij net uit bed is gekomen?

1976

Hoi,

Komt ws niet van het slapen. Kan het zijn dat hij met zijn laatste kiezen bezig is? Die krijgen ze na hun 2E verjaardag.( de laatste 4)  Mijn zoon is bijna 3, en hij moet er nog 1 krijgen. Hij kan dan ook ineens koorts hebben en 1 of 2 rode wangen. Hij zit dan ook ineens weer met zijn vingers in de mond. Maar is verder gewoon aan het spelen. Lijkt er verder geen last van te hebben.

Groetjes, Kat

Hoi,

Eveline heeft dat altijd. Als ze uit bed komt heeft ze een temp van 39.5 en na een half uurtje zit ze gewoon op 36.5 oid. Ik weet niet hoe het komt, maar ze heeft het al bijna een jaar nu. Ze is echt een heel normaal kind, en volgens mij heeft ze helemaal geen last van kiezen of zo. Maar dat kan het natuurlijk wel heel goed zijn, hoor....

liefs lin

Hallo daar!

Bedankt voor het reageren.
We zijn nu een weeek verder, maar ik wilde toch nog even laten weten dat meneer een behoorlijk longwegen-infectie heeft gehad en daar nu voor antibiotica krijgt.
Helaas ging het iedere dag zo dat hij 's morgens het heertje was en na zijn middagslaapje was er niets van over.
Het gaat nu gelukkig weer de goede kant op, maar ik merkte vorige week niets aan hem, vandaar mij berichtje.

Groetjes 1976

hoi 1976,

wat merk je precies van die longweginfectie? mijn zoontje had vanmiddag ook ineens koorts bij het uit bed komen 38,5 graden en een kwartier achter elkaar heel hard huilen en ook pijn maar ik weet niet waar (hij praat nog niet zo veel) en hij wilde ook niet eten. wel diksap drinken en thee. komt dit jou bekent voor?

Groetjes Patricia

Hallo Patricia,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik las je berichtje net voor het eerst.
Mijn zoontje heeft dus die infectie gehad. Hij moest steeds heel erg hard hoesten tot overgeven aan toe, Na een bezoek aan de huisarts is de antibiotica voorgeschreven, ook vanwege die koortsaanvallen, dit heeft hem goed geholpen met opknappen.
Helaas heeft hij nu weer ziek, dezelfde symptomen en nu heeft ie zelfs ook zo'n inhaler er bij gekregen zodat zijn luchtwegen wat tot rust kunnen komen.
Ook heeft hij weer hoge koorts gehad en door middel van de antibiotica gaat het nu weer beter met hem, gelukkig.
Volgens de huisartst is het (nog) niet aannemelijk dat onze zoon een kind is met chronische luchtwegen-problemen of astma. Over 2 weken moeten we terugkomen en dan wordt er weer geluisterd naar de longetjes en horen we meer.
We zijn nu 3 dagen aan het 'puffen'en we merken toch wel al duidelijk een verschil in het hoesten.

Groetjes 1976

Terug
Bovenaan