plotseling na de voeding constand poepluiers

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal ,
kan iemand mij helpen of heeft dit ook meegemaakt.Mijn zoontje is nu bijna 3,5 maanden oud en heeft flink last van poepluiers na de fles of borstvoeding wie weet hoe dat komt hij heeft er nu al een week last van heeft iemand iedeen voor mij.

Ik ben bang dat wat er in gaat dat dat er ook weer uit moet.............en ja dat gaat maar  op 2 manieren helaas!

Maar even zonder gekheid; dat hele maag-darmstelsel moet zich nog helemaal vormen en inwerken. Dat kan soms een periode wat meer poepluiers opleveren dan je gewend bent. Je hebt zelf toch ook wel eens een dag dat je vaker een grote boodschap doet dan anders?
Maar als het geen waterdunne diarree luiers zijn en je kleintje verder voldoende plast en vrolijk is, zou ik me er niet zo'n zorgen over maken!
Anders kun je natuurlijk altijd even op het weeguurtje van het CB binnenlopen als je het niet vertrouwd..
Tips om het anders te regelen kan ik je niet geven! Helaas is dit niet iets wat zich laat "sturen" vrees ik!

Groetjes Saskia

Hoi,

Dat is normaal hoor, op het moment dat ze eten wordt hele verteringstelsel in gang gezet, dus komt ook de poep naar buiten...
Zeker bij borst voeding kan het zo zijn dat ze eerst minder poepen en hoe meer flesvoeding of andere voeding ze krijgen hoe meer ze gaan poepen, dit omdat borstvoeding niet veel reststoffen heeft(kinderen gebruiken dit bijna volledig op) de darmen sparen dit op voor het naar buiten komt,, flesvoeding en vaste hapjes hebben meer reststoffen dus zitten de darmen sneller vol (reststoffen klinkt raar maar ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen maar ze verteren borstvoeding vrijwel helemaal snappie??)

Ik zou zeggen veel doekjes en luiers inslaan..hihi

Gr MJ

hoi alemaal
nog bedankt voor de tips maar ik weet dat zijn darmen nog moeten wennen maar hij begint al met poepen als de fles nog niet eens klaar is en als de fles klaar is moet ik hem binnen een half uur wel 2 a 3 keer verschonen dit is nu al bijna1.5 week aan de gang en hij dronk eerst een flesje van ruim 140 en nu maak ik een flesje klaar van 120 waarvan hij elke keer 20 cc laat staan omdat ik bang ben voor uitdroging krijgt hij nu om de 3uur voeding eerst dronk hij mooi om de 4 uur groetjes rahila

is het dan niet handiger even een half uurtje te wachten met verschonen, maximaal natuurlijk want je wilt geen kapotte billetjes, maar in ieder geval tot je redelijk zeker bent dat hij klaar is met poepen? Als ik het zo lees zou ik me eerlijk gezegd dáárover geen zorgen maken.. zeker als het gewone luiers zijn, (dus niet waterdun) je kleintje vrolijk en allert is en voldoende plasluiers heeft, hoef je voor uitdroging niet bang te zijn!
Wat betreft het drinken; ik heb het zelf niet meegemaakt maar wel veel gelezen hier op het forum, de vier maanden dip zou misschien bij jullie ook het geval kunnen zijn..
Mijn buurjongetje heeft het ook gehad, zo rond de vier maanden een periode van een week of 3 dat hij aanmerkelijk minder dronk dan hij mocht en voor die tijd deed!
Er zullen ongetwijfeld nog meer mensen reageren, die er wel ervaring mee hebben.
Ik weet natuurlijk alle ins en outs niet van jullie kindje, stevig/mager, te vroeg of op tijd geboren,  noem maar op maar persoonlijk zou ik het even aan je kleintje overlaten wat hij drinken wil, je kunt namelijk ook in een cirkeltje draaien; hij drinkt minder=> dus jij gaat eerder weer een fles aanbieden=> maar hij heeft dan nog geen honger want hij is om de vier uur gewend ipv om de 3 uur  => zo begin je weer van voor af aan!
Nogmaals, vrolijke allerte beeb, voldoende plasluiers en geen diarree is naar mijn mening een tevreden beeb!!

Veel succes!
En als je het helemaal niet vertrouwd gewoon  ff bij het CB naar binnen lopen!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan