plotseling slechte toeschietreflex

Hallo,

Ik geef borstvoeding en kolf sinds mij dochter 3 maanden is op mijn werk. Dat ging prima tot nu toe. Na een weekje niet kolven ivm vakantie schiet de melk ontzettend slecht toe. De 1e keer moest ik 3 kwartier wachten en ook de keren daarna moet ik heel veel moeite doen om het te laten komen. Ook krijg ik ineens veel minder gekolft dan voorheen.
Herkent iemand dit? Zou dit nog bijtrekken of wordt de productie gewoon minder (mijn dochter is nu 5 maanden).

groetjes, Anne
 
Hallo Anne,

Vervelend dat het kolven nu niet zo lekker gaat. Volgens mij had ik dat ook rond die periode dat het kolven niet echt lekker ging. De toeschietreflex had moeite om te komen en daar ging ik me dan druk over maken. Met het gevolg dat de toeschietreflex nog langer op zich liet wachten. Proberen volledig te ontspannen en te staren naar een foto van mijn zoontje hielp wel. Maar op een gegeven moment ging het niet zo makkelijk. Waar dat precies door kwam weet ik niet precies.
Ik heb toen contact met de huisarts opgenomen voor een recept van sintocinon-spray. Dit is een neusspray welke de toeschietreflex bevordert. Wellicht kan dit helpen? Soms had ik de spray ook niet nodig, alleen het idee dat ik hem in de tas had zitten hielp al bij mij.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan