Plotselinge kramp in onderrug

Hoi,

Even een vraagje. Ik ben vandaag 39 weken zwanger en de kleine is in een week tijd enorm ingedaald. Gevoelsmatig duurt het niet lang meer voor de bevalling. Nu heb ik sinds vanmiddag steeds enorme krampen in mijn onderrug. Niet helemaal waar ik ze verwacht had. (vannacht in mijn onderBUIK, dat leek me een redelijke voorwee), maar wat moet ik hier nu van denken? Zijn er meer mensen waarbij de bevalling wellicht in de rug begon? Er zit nog niet echt regelmaat in, maar het komt en gaat. Precies zoals ik het zou verwachten in mijn buik. En het is pijnlijk, maar wel vol te houden. Ik las dat rugweeën bijna onmogelijk schijnen te zijn qua pijn. Is dit gewoon iets wat erbij hoort? Ik heb tot nu toe alles nog gekund. Ben bijzonder fit en actief nog en heb nergens last van. Vergeleken bij veel anderen mag ik mijn handen dichtknijpen dus en ik wil dan ook niet klagen.
Mijn buik is overigens beurtelings hard en zacht, maar niet pijnlijk ofzo.
Iemand van de reeds bevallen moeders ervaring??

Gr. Louise
 
Ik heb ontzettende rugweeën gehad..en die zijn echt verschrikkelijk!!:s
Ik heb in de week voor de bevalling ook veel pijn in mijn onderrug gehad..ik denk dat je het kunt zien als soort van voorweeën! En idd die hardebuiken had ik ook echt de laatste dagen!! Bij mij deden ze wel iets..had na paar dagen toch 2 centimeter ontsluiting dus!! Ik hoop voor je dat het doorgaat zetten!! En super dat je je zo fit voelt heerlijk toch!! Geniet nog maar ff voor je het weet ben je niet meer zwanger..;)
 
Ik heb ook hele heftige rug- en beenweeën (wist niet eens dat die bestonden, maar ook die zijn niet fijn) gehad. Vergeleken bij die 2 soorten, vond ik de buikweeën echt een eitje ;-). Buikweeën kun je best goed wegpuffen, maar dat lukt bij rug- en beenweeën bijna niet. Het is even afzien, maar hoe cliché ook, dat ben je echt heel snel weer vergeten.

Succes met de bevalling!

Groetjes,
EB (juni-mama)

 
Bij mij begon het in mijn buik, maar ging over in mijn rug, buik en benen, dit kan ook zijn omdat ik in het ziekenhuis op een bed moest liggen ivm vroegtijdige bevalling, maar dat weet ik niet.
Toen het in mijn rug en benen ook begon ging het echt wel pijnlijk worden en ging alles heel snel.

Veel succes en inderdaad zoals EB78 al zegt, je bent het snel vergeten als je je kleine hoort huilen en hem/haar ziet is alles voorbij ;-)

Liefs
 
Terug
Bovenaan