Hoi iedereen,Mijn ex (32) en ik (24) hebben een zoontje van ruim 4 jaar oud. We zijn erg moeizaam uit elkaar gegaan, op dat moment was hij werkloos en heb ik besloten geen alimentatie van hem te vragen. Na een lange periode kon ik het niet meer aan elkaar vast knopen en is hij 50,- per maand gaan betalen, later is dit verhoogd naar 65.Niet lang hierna kreeg mijn ex werk. Zoonlief was 1 keer in de 3 weekenden bij hem en op vrijdag (ik had voor die dag geen oppas). Dit betekende dat zoonlief voortaan op maandag EN vrijdag naar de opvang moest. Ik heb hem gevraagd of hij dan de kosten van de opvang wilde delen met mij gezien het mij geen geld hoeft te kosten als hij ineens werk heeft. Wilde hij niet, terwijl ik in alle redelijkheid denk dat we deze kosten zouden moeten delen! Zoonlief gaat inmiddels naar school en zijn de kosten voor de opvang (tijdelijk) vervallen, binnenkort ben ik genoodzaakt weer fulltime te werken (naast mijn HBO studie) en zal zoonlief 2 dagen naar de opvang moeten. Mijn moeder past 2 dagen (di en do) op en de oma van vaders kant ook 1 dag (wo). Ik heb berekend wat een kind redelijkerwijs kost op deze leeftijd, ik ben uitgekomen op 257,- (gemiddeld, inclusief alle kleding/jassen/schoenen/douchen/wassen/eten etc etc). Mijn ex werkt 20-25 uur, verdient daar een minimumloon, daarnaast heeft hij een eigen onderneming waar hij ook inkomsten uit haalt. Verder haalt hij daar ook zwart geld uit, hij verdient dus veeeel meer dan is geregistreerd. Hij verdient gemiddeld net niet twee keer modaal (op papier net iets minder dan modaal). Ik zou willen dat hij 128,50 betaalt + alle bijkomende kosten zoals contributies sportschool/schoolreisjes/zijn verjaardag/schoolboeken/schoolgeld etc. etc.. Deze kosten kunnen we delen op het moment de rekening komt en hoeft dus niet in het maandelijkse bedrag te worden verwerkt. Ik vraag al niet eens meer om een bijdrage in de opvang, want daar gaat hij sowieso niet mee akkoord. Hij vindt namelijk dat het mijn verantwoordelijkheid is dat ons kind opvang heeft op de dagen dat wij werken.Hij vindt mijn voorstel enorm onredelijk en vindt het bedragje dat hij nu betaalt eigenlijk al te veel. Ben ik nou echt onredelijk? Ik hoop hier onafhankelijk advies te krijgen. Ik wil namelijk geen rechtszaak om geld maar vind wel dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen ten aanzien van ONS zoontje.
Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor het lezen van mijn bericht en evt. het advies want ik weet inmiddels niet meer wat ik moet.
Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor het lezen van mijn bericht en evt. het advies want ik weet inmiddels niet meer wat ik moet.