PMR babyfoon

Heeft een van jullie een babyfoon op PMR signaal? Je schijnt er wel 3km (??) bereik mee te hebben. Niet dat ik van plan ben boodschappen te gaan doen en hem alleen te laten maar ik ga binnenkort een weekendje weg met mijn schoonouders en dan is het wel handig als hij op de kamer kan slapen als wij beneden eten of zo.

Iemand ervaring?

Wij hebben een alecto babyfoon....de kleine blauwe. Deze heeft 1 km bereik en die doet het echt goed! Bij een bepaalde afstand krijg je wel een ruisje, maar het geluid van de kinderkamer blijft goed hoorbaar! Een constant geluid laat 'ie na een tijdje niet meer horen (bijv een wekker), maar volgens mij kun je dit instellen!
Zit ook een trilfunctie op, wel handig als je ergens zit waar geluid niet zo gepast is of juist waar veel geluid is!
http://www.alecto.info/TradePoint/Item_View?itemNo=DBX-90
Wij hebben 'm gekocht bij de mediamarkt en zijn zeer zeker erg tevreden!

Liefs Kim

Ik lees alleen maar negatieve reviews over die babyfoon op kieskeurig...
Hij gaat over de FM. Moet je niet constant van zender wisselen? En is dat niet afluisterbaar?

Uhm... was er niet iets met dat ze niet compatible zijn met wifi ofzo? Ik weet nog dat er in ieder geval zo'n reden was waarom wij er geen èéntje gekocht hebben.

Wij hebben er echt geen problemen mee! We wonen in een dorp en daar waren met koninginnedag, hemelvaart en het weekend na pinksteren GROTE feesten met heeeeel veeeel mensen (met mobieltjes uiteraard) en allerlei apparatuur van de bands, kermis enz, maar we hebben er geen last van gehad! Ik heb nog nooit hoeven wisselen van frequentie!
En als ze graag naar babygehuil willen luisteren, moeten ze dat mooi doen, haha!!!
Nee, zonder gekheid, wij zijn echt heel erg tevreden!

Hey! Even voor mijn duidelijkheid. Je zoekt een babyfoon die bereik heeft van een kamer boven naar beneden?
Ik heb een gewone babyfoon, en die heeft een bereik van 300 meter. Wij hebben een boerenbedrijf, en ik kan tot onze achterste stallen komen met de babyfoon en dan heb ik nog steeds bereik. Is dat niet genoeg? Ik had ook gelezen over die FM frequentie.

Ik weet niet precies hoe ver we van de kamer af zullen zijn met eten en zo. Het is een verbouwde Hoeve waar we verblijven. En hier thuis lijkt het me ook wel makkelijk als ik even naar de brievenbus kan lopen en zo zonder dat ik op een drafje loop omdat het me toch niet lekker zit dat ie misschien huilt terwijl ik een straat verder loop.

Hoi,

wij hebben een alecto babyfoon met 3 km bereik. Wij zijn er zeer tevreden over. Je kunt hem zelfs uitbreiden met meerdere stations voor meerdere kinderen (heel handig nu we er 3 hebben).
Door het grote bereik moet je even zoeken naar een kanaal waarop je geen storing hebt van andere kinderen, maar met zo'n 100 kanalen moet dat geen probleem opleveren.
Nienke

Terug
Bovenaan