pms

Hoi allemaal

Ik ben sinds januari gestopt met de pil, na 9 jaar slikken. Mijn menstruatie is goed op gang gekomen, behoorlijk regelmatig (30-32 dagen). Maar mijn hormonen zijn wel een stuk heftiger aanwezig dan toen ik de pil slikte, veel last van pms, zoals huilerig en depri-gevoelens. Herkennen jullie dit, en weet iemand of er iets tegen te doen is? Op zich hoort het er allemaal bij natuurlijk, maar ik ben een week per maand mezelf niet meer... Wie weet raad?
Groetjes, Cath
 
Hoi Cath,


Er zijn mensen die baad hebben bij Teunisbloemoliecapsules. Straks gaan de mensen nog denken dat ik daar aandelen bij heb hihihi maar ff serieus, op andere forums lees ik wel dat mensen er baad bij hebben dus misschien het proberen waard? Ik neem ze nog maar net dus veel ervaring kan ik je niet geven. Ik heb namelijk ook last van stemmingsschommelingen.
En als het niet helpt, net wat anoniem zegt: positief denken hé!

Succes!
 
Je hormonen kunnen inderdaad behoorlijk van slag zijn als je met de pil stopt. Zo kreeg ik zelf ineens een enorme puistenuitbraak. Echt verschrikkelijk; daar werd ik ook wel eens depri van. Na verloop van tijd werd het wel minder. Je hormonen worden volgens mij ook wel rustiger na verloop van tijd. Het is even doorbijten dus, maar het zal vast en zeker overgaan. Bovendien weet je waar je het voor doet, toch? Heel veel sterkte.
Groetjes Jacqueline
 
Ben je jezelf niet meer, of juist weer wel? Ik ben na het stoppen niet meer boos maar woedend, niet meer blij maar laaiend blij, niet meer humeurig maar superchagerijnig. Al mijn emoties zijn versterkt, posi en nega.Maar ook meer zin in seks, en het idee dat ik juist meer mezelf ben. Ook veel puisten, walgelijk, maar wel 6 kilo lichter!!
 
Hoi,

Ik herken het helemaal. Ik ben een echt monster als ik ongi ben of moet worden.
Mijn man ziet het al aan mijn kop. Die staat al op onweer als ie 10 min later thuis is van zijn werk. Terwijl me dat normaal geen ene ruk kan schelen.
En ik ben chagerijnig, echt niet normaal. Ik kan dan een stoplicht nog wel in elkaar beuken als ht even te lang duurt.
Ik trakteer mezelf dan meestal op wat lekkers en iets nieuws om aan te trekken. Een beker hete melk en een warme douche doen bj mij ook wonderen. En ik leg me er maar bij neer. Het komt en het gaat na een paar dagen weer weg. Dat is ons lot, als vrouw zijnde. En mannen hebben niets. Is niet eerlijk verdeeld he.

Groetjes
 
Helaas, de pil kan veel onderdrukken maar bedenk maar dat niet alleen je stemming onderdrukt wordt, zeg maar, maar ook je zin in seks. Ik heb gelukkig geen last van heftige hormonale buien, heb alleen maar meer zin in seks een paar dagen per maand! Gewoon genant... maar je hoort mijn man niet klagen!
 
Bedankt meiden, voor de reacties. Zit inderdaad wel wat in dat de pil die gevoelens onderdrukt, maar dat het er eigenlijk gewoon bijhoort. Fijn te weten dat ik niet de enige ben! Allemaal veel succes!
Liefs, Cath
 
Terug
Bovenaan