PMS

oftewel premenstueel syndroom.
Met andere woorden, een op hol geslagen hormoonhuishouding.
Meestal kenmerkt dit zich in klachten vlak voor en tijdens de menstruatie.
Ik heb het 2 en een halve week van de maand dat ik klachten heb hiervan.
Voor mijn ongesteldheid, heb ik last van diarree, misselijk, hoofdpijn. Tijdens mijn ongesteldheid ook. Daarna ben ik duizelig, en dat heb ik ook rond mijn eisprong. Ik ben 3 jaar geleden gestopt met de pil. Ik heb die 5 jaar gebruikt.
Ik mag niet aan de pil want, ik ben trombose patient geweest. En we willen nu voor een tweede kleintje gaan. Ik heb deze klachten ook pas gekregen na dat ik bevallen was van onze dochter.
Zijn er meiden die dit herkennen, en hebben jullie misschien iets dat ertegen helpt. Misschien iets homeopatisch. Ik heb een tijdje teunisbloemolie geprobeert, maar dat werkt maar een klein beetje.

Hoop dat jullie iets weten.

Groetjes

Hoi mama Conny,

Kijk eens naar Menstrual Care van Care for Women. Kun je ook op internet vinden.
Dit is een voedingssupplement wat wellicht kan helpen.

groet,

mammafn

Bedankt voor de tip.
Ik heb het net even opgezocht op internet en het klinkt goed.
Alleen je mag het niet bij zwangerschap gebruiken ( in mijn geval dan ook niet meer nodig ).
Maar omdat ik niet weet hoe lang het gaat duren voordat het raak is is het toch wel fijn dat ik tot die tijd iets heb wat helpt. Maarja misschien ben ik nu wel zwanger. Dus die tabletten zijn dan geen aanrader.
Toch bedankt

Hier nog eentje die heel erg last heeft van PMS. Ik heb er nooit last van gehad, totdat ik in februari dit jaar met een zware burnout thuis kwam te zitten. Sindsdien heb ik er heel veel last van. Bij mij uit het zich in duizeligheid, moeheid, prikkelbaar, emotioneel. Alle bekende klachten. Ik heb nog geen middeltjes geprobeerd, omdat ik er nu pas eigenlijk achter ben dat het PMS is. In eerste instantie weet ik het aan de burnout, totdat ik erachter kwam dat er een patroon in zat. Misschien ga ik de tip van Menstrual Care ook wel gebruiken. Baat het niet, dan schaadt het niet en alles beter dan die vervelende PMS!

Terug
Bovenaan