PND, iemand ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
Hey,

Ik wil graag iets kwijt wat hier  misschien niet helemaal op z'n plaats is, maar toch.

Mijn vriendin is 8 november jl. bevallen van Jonathan. Het was een goede bevalling en fijne kraamtijd. Nu heeft ze sinds enkele weken last van extreme angsten, slapeloosheid, etc. Het krijgen van een kind heeft nogal wat emoties losgemaakt bij haar, vooral van vroeger. Ze slikt medicijnen en loopt bij een psycholoog. Vooralsnog betrekt ze haar angsten niet op haar zoontje en haar man.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik zou ze zo graag willen helpen, maar weet niet goed hoe.

Liefs,
Nelly.

Jeetje zeg dat is nog al wat.
Ik heb er geen ervaring mee maar wil je even sterkte wensen voor je vriendin

Hoi, nee geen ervaringsverhaal voor je, weet alleen dat het over het algemeen goed te behandelen is met medicatie en therapie, dus dan is ze al een heel eind op weg!! Ook is ze er vroeg bij, soms wordt pas na een jaar ofzo de diagnose gesteld en dan ben je meestal verder van huis...

sterkte!

liefs Jenneke mv Ivar

ik weet hoe erg het is ik heb het zelf ook gehad  ik ben er niet mee naar de dokter geweest zelfs daar was ik te bang voor. bang dat er onderweg wat zou gebeuren ik heb weken op mijn kamer gezeten met mijn zoontje de  kraam tijd was heel goed gegaan iedereen mocht komen alleen daarna is het erger geworden ik durfde zelfs niet meer te slapen om dan ik dan bang was dat ik dood ging of mijn zoontje ik moest de hele dag naar hem kijken niemand mocht meer aan hem zitten was bang dat hij dan ziek zou worden en dood ging als het buiten regende of hard waaide of als er ergens oorlog was  
dan dacht ik dat de wereld verging   of dat er in enen een komeet op de aarde kwam en gewoon alles ontplofte   het klinkt misschien een beetje overdreven allemaal
maar ik dacht het gewoon en ik voelde me heel schuldig tegenoverhem
dat ik hem op deze wereld heb gezet waar niemand iets voor iemand anders over heeft  
en waar  het eigenlijk zo slecht gaat  
zo pff lang verhaal geworden maar ben het ook is kwijt haha  
het is trouwend bij mij na 4 maanden over gegaan toen ik was gestopt met borstvoeding  wist ik gelukkig beter

gr stephanie en timothy  

Terug
Bovenaan