pneumokokken

A

Anoniem

Guest
kinderen die na 1 april geboren worden worden ingeent tegen pneumokokken. nu is mijn kindje op 11 feb geboren en wordt dit dus niet vergoed als ik dit wil doen. ik vroeg me af wie hier bekend mee is en of jullie je kindje ook laat ineenten hiervoor en waarom wel/niet.

ook ben ik benieuwd naar de prijs. dacht zelf iets van 140 euro. ik las dat je het het eerst bij 2 mnd moet doen dan later weer en met zoveel maanden weer.vraar me dan ook af of het dan per keer 140 euro is of 1 malig.

Hoi Hoi,

Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt morgen zijn 2e vacinatie voor de pneumokokken.
(ben er wat later mee begonnen, Normaal dan kun je ze te gelijk met de dktp laten geven)
Dit moet je via de huisarts aanvragen en dan kun je het zelf bij de apotheek ophalen. De vacinatie moet de huisarts geven.
De kosten zijn hier bij ons   57 euro per vacinatie. Dus eerst 3 x 57 en dan in het 2e levensjaar nog 1x 57 euro.

Mijn reden waarom ik het wel laat geven is omdat ik zelf altijd middenoor ontsteking heb gehad en mijn ex heeft regelmatig nog last van zijn oren.

groetjes aafje

Mijn dochter heeft vorig jaar (toen 1 jaar oud) erg veel oorontstekingen gehad. Ze had vrijwel de hele winter een loopoor (erg pijnlijk en ook nog eens erg vies). In onze regio wordt momenteel een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar een combinatie van de griepprik en een pneumococcenvacinatie tegen luchtweginfecties.Wij zijn gevraagd of onze dochter aan dit onderzoek mee wilde doen en hebben besloten hiermee in te stemmen. Mijn beste vriendin is kinderarts. We hebben haar gevraagd wat zij zou doen. Ze gaf aan dat ze sowiso van plan was haar eigen zoon (iets jonger dan onze dochter) een pneumococcenvacin te gaan geven. Dat gaf voor ons de doorslag.

Omdat het een wetenschappelijk onderzoek betreft weet ik niet of ze in de controlegroep of de inentingsgroep zit. Het kan dus zijn dat ze 1) alleen de griepprik en een zoutoplossing, 2) de griepprik en het pneumococcenvacin, of 3) het pneumococcenvacin en een zoutoplossing gekregen heeft.

Ons meisje is inmiddels 2.5 en heeft de hele winter niet een enkele luchtweginfectie gehad! Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of dat door het pneumococcenvacin komt, maar hoe dan ook wij zijn er allemaal erg blij mee.

zoals ik dit lees allemaal en wat ik heb opgezocht klinkt tallemaal positief om te doen. heb zelf ook altijd last van mijn oor.

vervelend voor jullie kindje dat ze zo last had trouwens sterkte ermee.

Terug
Bovenaan