po op slaapkamer

<p>Hallo beste ouders,</p><p>Ik heb even een vraagje. Mijn man zei vanavond ik zou wel een po op de slaapkamer van mijn dochtertje willen hebben ze is 3,5 jaar.</p><p>We zijn een gecombineerd gezin mijn dochter is 11 en zijn dochtertje is 3,5 jaar.</p><p>Ik keek heel raar naar hem en dacht nou ja wat een rare gedachte om een po op haar slaapkamer te zetten., zodat ze snachts zelf kan plassen op de po.</p><p>Ze word snachts wel eens wakker en dan helpt hij haar naar de wc, hij is een vaste slaper en slaapt daarna moeilijk weer in.</p><p>Ik zei tegen hem vind dat wel een rare gedachte dan help ik haar voortaan wel snachts om naar de wc te gaan. De wc is ook op de bovenverdieping naast de slaapkamer van zijn dochtertje. Hij vond dat ik maar raar reageerde en vond het helemaal geen raar idee. </p><p>Ik ga nu twijfelen of ik nu alleen dit een raar idee vind omdat ik daar nog nooit van heb gehoord of ben ik nu niet de enige??</p><p>Zou graag de mening van jullie willen horen om hier verder overna te kunnen denken. Omdat ik het maar raar vind om een 3,5 jarige alleen op haar kamer zonder hulp op een po te laten plassen.Ze gaat beneden overdag wel zelfstandig naar de wc. </p><p>Groetjes Debora</p>
 
Ik vind het niet zo gek als tussenstap. Volgende stap is plassen op wc s nachts Mijn zoon is 3,5 jr en gaat ook al zelfstandig plassen dus kan wel op deze leeftijd. 
 
Ik vind het wel een vreemd idee. Je zegt zelf al dat de wc op de bovenverdieping is, een kamer naast haar nota bene. Waarom zou je een po gebruiken. Ze kan overdag zelfstandig plassen dus snachts ook. Als ze het snachts niet durft omdat het donker is, dan moet je haar even helpen. Maar om daar nou een po voor aan te schaffen...... haha..
 
Ik snap eigenlijk het verschil niet zo tussen en po en een toilet op de bovenverdieping. Als er alleen een toilet beneden was dan zou ik me er iets bij kunnen voorstellen. Wat is in zijn ogen de meerwaarde, snap het namelijk echt niet?
 
Misschien dat een nachtlampje op de route naar de wc voor haar een oplossing is, dat je haar leert zelfstandig naar de wc te lopen snachts, met een krukje ervoor en een wc-bril verkleiner moet dit toch ook haalbaar zijn als ze zelfstandig ook op een po kan plassen? 
 
 
Terug
Bovenaan