po

Ik geloof dat je die nodig heb als je huis twee verdiepingen hebt en op de tweede verdieping geen wc.
Ik heb op de tweede verdieping een wc staan en er werd mijn gezegd dat ik geen po of ondersteek nodig had.

Lisa

De po is voor het opvangen van de placenta tijdens de bevalling... of kan gebruikt worden om te plassen vlak na de bevalling. Maar nu ik weet dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, heb ik geen po geleend (deze kun je gewoon lenen, bij waar je je klossen ook ophaald). Succes!

Ik kreeg hem ook gratis bij de klossen die ook gratis zijn, gewoon naar de zorgwinkel gaan. In mijn regio heet dat de Vegro, misschien bij jou ook wel. Zou je even op de website ervan moeten kijken want ze zitten wel in meerdere regio's. Je vk zou dat trouwens ook allemaal moeten weten dus anders zou je het haar even moeten vragen. Ik weet niet beter dan dat je altijd een po moet hebben voor een thuisbevalling (ook bij een ziekenhuisbevalling voor het geval de bevalling te snel gaat om het ziekenhuis nog te kunnen halen). Inderdaad voor het opvangen van de placenta en/of plassen, maar ook voor het geval je nogal moeilijk door bijv. hechtingen je onderkantje kan spoelen.

Idd hier ook een po 'verplicht' op het lijstje van de vk...iig bij een thuisbevalling maar volgens mij is het net zoals je bed op klossen..
Hier kun je m ook lenen (gratis) bij de thuiszorgwinkel en ik weet niet beter dan dat ie gebruikt wordt voor de placenta. Overigens hier bij twee thuisbevallingen nooit gebruikt haha, maar hij staat netjes klaar..

Lfs mvtwee

Terug
Bovenaan