pocs

A

Anoniem

Guest
Hé,
nu jullie weten dat ik pocs heb merk ik dat er veel vragen zijn. vandaar deze uitleg.

pocs is dat er bij vrouwen zeer weinig een eisprong optreed. als je geluk heb heb je 3 eisprongen per jaar. bij pocs heb je in de eierstokken een soort kralenkrans van allemaal eiblaasjes die liggen te wachten om te rijpen helaas gebeurt dat niet door een tekort aan een hormoon.

bij vrouwen zonder pocs hebben ook eiblaasjes maar dit getal ligt op ongeveer 4 eiblaasjes en 1 eiblaasje komt tot rijping en ontspring dan zodat het bevrucht kan worden. zonder bevruchting velaat het eitje de eierstok en heb je een menstruatie.

bij pocs heb je meer dan 12 eiblaasjes die dus niet ontspringen. hierdoor heb je ook geen menstruatie.

pcos word ontdekt door middel van echo en bloedonderzoek.

symtonen die bij pocs horen zijn:
onregelmatig of geen menstruatie
acne
overbeharing
overgewicht
resitent voor insuline

de symtonen die ik hier noem hoeven niet allemaal tot uiting te komen je kunt er ook een paar van deze symtonen hebben.

bij pocs kun je wel zwanger worden maar je heb wat hulp nodig. er is altijd nog een kleine groep die kinderloos blijft.

liefs hilda

Jeetje meis!heftig hoor!! dus nu onderbehandeling?
hoop dat je gauw zwanger mag worden met of zonder hulp! is je gegunt!
liefs x

ooh meid, dat is even schrikken! hopelijk mag het dan toch met of zonder hulp lukken!
Gelukkig dat ze er acher zijn gekomen.

succes..

kussies Laurie

Ja PCOS is heel lastig! Maar kan heel makkelijk te behandelen zijn ( als je geluk hebt) Ik werd gewoon 9 maanden niet ongesteld en zal dat zonder medicijnen of pil ook nooit worden.

Ga voor je duimen

Ow, wat heftig zeg!! Ben je wel opgelucht dat je nu weet wat het is? Ik hoop echt voor je dat je nu snel zwanger mag zijn. Succes!

Fijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt!! Wel balen dat je dus eigenlijk geen eisprong hebt! Hopelijk lukt het medicijnen wel en ben je toch snel zwanger!!

Liefs ciomama

wat heftig voor je!

Ik wil je heel sterkte wensen en hoop dat je met de juiste medicijnen heel snel zwanger bent.

Succes hoor!!

dank je voor de uitleg meis..

wens jou het allerbeste toe.. en dat je maar snel resultaat krijgt in positieve zin uiteraard..

veel liefs... en een dikke knuffel kun je vast ook wel gebruiken..

mijn zus had dit ook.. zij had totaal geen eisprong..
en heeft nu 3 prachtige dochters waaronder een 2-ling...

Terug
Bovenaan