Poeh poeh, dat was ff schrikken zondag! :S

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

wat zijn wij geschrokken zondag zeg!!
Ik werd wakker met een zeurderige pijn in buik en onderrug. Zo is de bevalling bij Dylano ook begonnen.
We hebben tot zondagavond afgewacht om de VK te bellen, omdat ik geen zeikerd wil zijn. Ook voelde ik de kleine veel minder als anders.
De VK is hier dus geweest zondag, en heeft naar het hartje geluisterd wat erg mooie klopte. Wel lag hij nog steeds hetzelfde als vorige week woensdag (toen moest op contr bij de VK). Maar hij kan wel gedraaid zijn zei ze, alleen heb ik dat niet gevoeld.
Daarna een inwendig onderzoek gehad, en gelukkig was de baarmoeder nog redelijk ver weg, en ook nog hard. Dus geen teken dat de bevalling eraan zat te komen.
Ramon zag letterlijk de stress van mn gezicht afgaan, haha!
Ohja, net voor ze een inwendig onderzoek wou doen, kreeg ik me toch een schop van de kleine! Net of hij wou zeggen: Jamaar dat onderzoek is niet nodig hoor, want ik ben er gwn, en zit hier nog prima
Het blijkt dat ik zaterdag teveel heb gedaan. Ik ben nl met mijn moeder naar de stad geweest voor kleertjes voor Dylano te halen, en dat had ik dus beter niet kunnen doen.
Ook had ik in de stad al erge harde buiken, en dat heeft heel de dag aangehouden. Tja... Das vragen om problemen hé?! Met Dylano heb ik dit nooit zo erg gehad, dus eigenlijk is dit toch wel weer nieuw voor me.
Ze heeft me geadviseerd het ECHT rustiger aan te gaan doen, en dan het huishouden maar voor een weekje te laten liggen ofzo, en daar ben ik zoooo slecht in! Wil gwn dat het hier netjes is, maar goed... Gister alleen maar gestofzuigd en voor het eten gezorgd, en net ook weer gestofzuigd en ff gedweild. Dan moet ik de wasmand weer eens leegmaken, bah bah, maar dat doe ik bij ons op bed, dus zo zwaar is dat niet.
Mijn ma heeft ook al aangeboden om te helpen poetsen, maar vind dat zooo moeilijk om te vragen.
De kleine is nu weer lekker actief bezig, gister zat hij tegen mn blaas aan te slaan haha!
En gisteravond in bed was hij ook weer lekker aant bewegen.
Maar merk wel dat hij nog steeds met zn koppie naar beneden ligt.
Nu heb ik sinds vandaag bij bepaalde bewegingen last van mn schaambotje zeg maar. Er staat een druk op... Zou dat kunnen zijn omdat hij verder aant indalen is??

Nou, jullie zijn weer op de hoogte! Ik probeer hier vaak te komen, maar heb er echt soms geen puf voor om te reageren, meelezen doe ik altijd wel hoor

Liefs Debby, mv Dylano 02-05-07 &   zwanger van de 2e morgen 32wk!

Hoi Debby,

Wat een schrik!
Je moet het echt rustiger aan gaan doen hoor! Het wordt de komende weken nog zwaar genoeg. Daar heb je al je energie voor nodig.
Ik weet hoe moeilijk het is (ik heb in de zwangerschap van Bas twee keer een week volledige bedrust voorgeschreven gekregen), maar je moet echt goed voor jezelf zorgen.

Als je moeder toch al aangeboden heeft om te helpen, dan zou ik haar aanbod zeker aannemen. Moeders vinden het over het algemeen niet erg om hun kinderen te helpen (anders had ze het ook vast niet aangeboden).
Ennuh, je man heeft het vast druk met werken enzo, maar je kan hem ook een wasmand in de handen drukken hoor. Of de dweil (dat lijkt me vreselijk zwaar voor je nu).
Eva was al iets ouder toen ik zwanger was van Bas, maar sliep dus niet meer. Ik zette haar dan af en toe gewoon even voor de TV. Dat zou je met Dylano natuurlijk ook af en toe even kunnen doen. Lekker in de box voor de TV. Wat fruit erbij en jij even relaxen op de bank.

Succes met rustig aan doen.
Groetjes, Karin

Hoi Debby,

pak de telefoon en bel je moeder dat je haar aanbod om te helpen graag aanneemt. Ze biedt het niet voor niets aan. Als je moeder je nodig heeft ben je er toch ook voor haar!!! Dan moet je je trots maar even opzij zetten hoor.

Je hebt maar één kans om je kleine een goede start te geven en wilt toch niet dat je kleintje te vroeg komt omdat jij zo nodig die vloer gedweild moet hebben.

Meid, gooi je benen lekker omhoog, ga heerlijk navelstaren en neem de rust nu het nog kan. Straks als de kleine er is zal je het nog druk genoeg hebben. Ik vond de overgang van één kind naar twee veel drukker, dus weet waar ik het over heb.

Groetjes van Marloes

Hoi Debby,

Zoals hierboven al is gezegd, bel je moeder op en neem dat aanbod aan, zie het maar als iets wat jij in de toekomst voor je zoons en schoondochters ook doet!! Mijn moeder heeft me hier ook heel erg geholpen en ik kan wel zeggen, het hoeft niet, het gaat wel.

Je kind is nu even belangrijker, zorg ervoor dat de komende 8 weken gewoon relax verlopen en doe niet teveel in het huishouden. En je man kan ook wel wat doen hoor....mjin man moet er ook aan geloven...die moet soms ook gewoon meehelpen, die heeft nu zelfs een takenlijstje met wat hij elke dag moet doen.....anders moet ik het hem steeds vragen en dat wil ik niet! Misschien kan je je man ook elke dag 1 taak geven. Jij bent wel de hele dag thuis, maar je weet nu dat het gewoon te zwaar is, dus hij zal toch even de komende periode moeten meehelpen!

hou je rustig he!

Groetjes
Angel

Hoi meiden,

thnx voor jullie reacties!
Ik heb mijn ma gesproken en die komt hier graag helpen.
Ook is mijn man optijd thuis deze week, dus kunnen we dingetjes samen doen. Dat scheelt toch weer voor de helft hé?!

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan