Poep bij borstvoeding

Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje. Mijn dochtertje Eline is nu acht weken oud. Zij krijgt volledig BV. Nu heeft ze altijd beetje kerriekleurige poep gehad, maar gisteren had ze opeens een groene poepbroek. En vandaag weer de gewone gele kleur. Hoe komt het dat het opeens groen is? Ligt het dan aan wat ik gegeten heb??

Nog een klein vraagje. Eline slaapt sinds vorige week de nacht door. Er zit dan 8 uur tussen de laatste voeding en de eerste voeding. Is dit te lang? Of moet ik haar eerder wakker maken? Moet wel zeggen dat Eline een flinke baby is van nu al 6 kilo.

Groetjes van Simone

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 12 weken en krijgt ook BV. De ontlasting hoort inderdaad mosterdkleur (gelig) te zijn maar soms is deze groenig. Dan hebben ze vaak krampjes gehad en dan werken de darmen vaak anders waardoor de groen kleur   ontstaat. Dit kan komen doordat je iets hebt gegeten waar je  dochter zo op reageert. Hoe vaak heeft jouw dochter een poepbroek?

En over het doorslapen,dat heb ik pas aan het CB gevraagt. Er mag niet langer dan 10 uur tussen zitten ivm een te lage suikerwaarde die ze dan kunnen krijgen, maar dit schijnt nooit bewezen te zijn. Mijn zoontje heeft gisteren om 18.30 uur een voeding gehad en kwam pas 5.00 uur weer. Dat is eigenlijk langer maar ik ga hem echt niet wakker maken en dat hij zo lang doorslaapt is maar een heel enkele keer. Meestal zit er rond de 8 uur tussen. Dus geniet maar van je rust als ze zo lang slapen!!!

Groeten Alice

De groene kleur van de ontlasting is over het algemeen onschuldig. Vaak zie je die groene kleur wanneer ze krampjes hebben gehad, naar verhouding wat meer voormelk hebben gehad of wanneer ze bijvoorbeeld verkouden zijn.
Niet iets om je zorgen over te maken dus.

En inderdaad.. niet wakker maken voor een voeding hoor!! Dat verhaal van het suikergehalte is met name van toepassing in de eerste twee weken. ALs je kindje goed groeit en goed alert is mag je geust wachten tot je kindje zèlf wakker wordt.. óók als daar dan langer dan 10 uur tussen zit.

Hoi meiden,

dank jullie wel voor jullie antwoord!!

Alice: Eline heeft soms een paar dagen geen ontlasting, en gisteren bijvoorbeeld weer drie keer. Dus er valt geen peil op te trekken.

Ja, ik moest Eline de eerste tien dagen idd om de drie uur wakker maken voor een voeding. Maar ze groeit gemiddeld bijna 3 ons per week, dus volgens mij geeft het dan niet als ze doorslaapt. Ik laat haar dus gewoon lekker liggen!

Terug
Bovenaan