Poep.. heel veel poep!

Hoi allemaal,

Wij hebben een zonnetje van 7 weken. Ze doet het super. De laatste tijd heeft ze veel last van kramp en scheetjes. Super zielig voor haar maar ook frustrerend voor ons. Ze is dan soms wel 5!!! uur wakker. Uiteindelijk komt alles goed en drinkt ze rond 11 uur en slaapt dan heerlijk tot 3 uur door.

Nu ons "poepprobleem";
Wij gebruiken de Woezel en Pip luiers van de Etos. Fijne luiers vinden wij! Alleen poept onze dochter om de dag zo extreem veel dat die luiers het absoluut niet kunnen opvangen. Haar poep is super dun vanwege de borstvoeding (altijd al geweest). Iemand ervaring met andere (betaalbare) luiers die de dunne poep beter absorberen?

Voor de beeldvorming, wij schuiven soms wel drie luiers achter elkaar onder haar door die ze helemaal volpoept. Wij kleden haar tussentijds al niet eens meer aan ?

Ik vind zelf de Kruidvat luiers heel prettig. Ik ben gestart met pampers maar op een gegeven moment over gegaan op Kruidvat. Een stuk goedkoper en werkt hier prima!

Hier een week gelede precies het zelfde hele dunne poep en elke keer luier vol ik gebruik kruidvat eigenmerk maat twee helemaal geen probleem mee en idd soms met verschonen en paar luiers achter elkaar vol fijn om te leze dat andere er ook last van hebben... Ik heb voor de krampjes via bol.com sap simplex gehaald sinds dien boert de kleine veel beter en af en toe in de avond nog wat kramp of voor het poepen wat ik ook gehaald heb bij de Hema is een kersenpitzak die warmte werkt ook erg goed als je dat op de buik legt met een dekentje ertussen moet wel zegge dat dit niet altijd werkt maar je gaat van alles proberen. Hopelijk heb je wat aan de tips en sterkte ze zeggen dat week 6 het ergste is en na week 8 neemt het af of is het weg.

Ow ja ik heb ook een draagzak gehaald helpt ook zodra hij daarin zit en ik loop een stuk slaapt hij ook en zijn de krampen ook weg

Ik gebruik de beregoede van de ah. Top luiers. Zoontje van 2.5 ook helemaal nooit mee doorgelekt. 2e kindje van nu 6 maanden had int begin ook enorme drijfluiers. Ging ook helemaal goed. Ik zou idd ook maatje groter proberen werkt misdchien ook al prima.

Water dunne poep en heel veel krampjes kunnen eventueel ook duiden op een voedsel intolerantie. Onze eerste baby had altijd water dunne poep en heel veel krampjes. Pas toen hij zes maanden oud was kwamen we er achter dat hij niet tegen koemelk kon (die ik consumeerde en zodoende in mijn moedermelk terecht kwam). Ik dacht ook dat water dunne poep normaal was maar blijkbaar zou het meer een soort mosterd-achtige textuur moeten hebben. Omdat dunne poep, krampjes en een eeuwig verstopt neusje de enige symptomen waren werd het niet opgepikt en werd mij verteld dat hij vanzelf minder krampjes zou krijgen, maar dat gebeurde in die hele zes maanden niet. Dus als je baby rond 3 maanden oud nog steeds water dunne ontlasting heeft en heel veel krampjes, zou t kunnen dag er een (lichte) koemelk allergie is.

Onze dochter poepte ook erg vloeibaar door de borstvoeding. Wij gebruiken wabare luiers. Sluiten beter af dan wegwerp. Meer werk want je moet ze wassen maar wij vinden ze fijn. Nog nooit poep ernaast gehad.

Terug
Bovenaan