poep komt boven de luier uit en heeft luieruitslag, kiezen?

Ha moeders....en vaders

Mijn zoon is inmiddels 9 maanden. Sinds een tijdje poept hij wel 3 a 4 keer per dag. Het is vaak breierig en met veel kruimels.(groffere voeding?) Het probleem is dat het met regelmaat boven zijn pamper uitkomt,of onder. Met als gevolg romper en broek vies. Het ruikt ook erg zuur. Nu zeiden andere me dat het weleens zou kunnen zijn dat zijn kiezen doorkomen. Hij heft al 8 tanden en nooit ergens last van gehad. Als ik voel in zijn mondje voel ik niets door komen.... Het is wel lastig voor hem,telkens dat verkleden. En bovendien heeft hij luieruitslag tussen zijn lies en zijn balletjes. Blijf sudo creme smeren, maar al 2 weken zonder resultaat...... Wie heeft dit ook mee gemaakt en kan me vertellen of het inderdaad kiezen zijn of iets anders?


                      Alvast bedankt voor de tips            
                           
                      Groetjes Lola......
 
Hoi lola,

Wat je beschrijft lijkt idd op tanden/kiezenpoep. Dus dat zou heel goed een voor teken kunnen zijn.

Het kruimelige is vaak idd het niet goed kauwen/verteren van de voeding. De darmen moeten daar nog erg aan wennnen. Geef maar eens mais ofzo dat komt er gewoon zo weer uit.

Om de poep in de luier te houden bij de beentjes kan je het beste zorgen dat de ribbelrandjes naar binnen blijven dat zijn dan een soort opvang geultjes.
En dan voor aan de bovenkant is het ff aftasten in de maten. Bij mijn dochter gebeurt dat alleen als de luiers te groot zijn dan heeft ze te veel ruimte waardoor alles kiert.

De luier uitslag zou door dat de poep zuur/agressief is een schimmelinfectie kunnen zijn. Bij de huisarts kan je daar een zalfje voor halen en dan is het snel beter.

succes groetjes joyce
 
Hallo,

Heeft je kindje zijn billen enz echt rauw, dan kun je Cavilonspray gebruiken. Dit vormt een soort vliesje, waardoor het de tijd krijgt om te genezen. Je kunt het in ieder geval bij de apotheek kopen. Na drie luiers kun je het weer opnieuw opspuiten. Het werkt echt! Men gebruikt het ook bij bedlegerige patienten, die door het lang liggen zere plekjes krijgen. Yannick heeft het in het ziekenhuis (6 1/2 week in het AZG geweest) gehad en het werkte heel goed. Nu heb ik het zelf ook gekocht voor het geval dat.......

Succes,
Yvonne
 
Mijn dochtertje heeft toen ze klein was ook erge luieruitslag gehad. De speciale luieruitslag zalf van Welede heeft echt wonderen verricht. De zalf gaf direct verlichting en de wondjes waren met twee dagen helemaal dicht. Lekker dik insmeren !
 
Hoi,

Beter niet dik smeren hoor. Dat verstikt de huid waardoor het minder snel geneest.

Gewoon een dun laagje is meer dan genoeg.

Wat ook heel goed helpt is echt een huis tuin en keuken middel is maizena wij gebruiken dat eigelijk standaard op het kdv. Echt perfect maar dan ook weer een beetje en niet te dik het neemt het vocht op zodat de billetjes wat kunnen drogen en genezen.

En lekker met de billetjes bloot.
 
Hoi Lola,
ik herken je probleem, ons zoontje van 10 maanden heeft het af en toe. Ik weet bijna zeker dat het tanden en kiezen zijn. Je kunt er weinig aan doen. Het is heel lastig iedere keer te moeten verschonen/verkleden. Het schijnt dat het vanzelf over gaat.
Wat de luieruitslag betreft, ik heb hem een aantal dagen heel licht  met vaseline ingesmeerd. Met als resultaat dat ik na 2/3 dagen bijna geen vlekjes meer zag. Ook laat ik hem na het douchen ongeveer een kwartiertje zonder luier spelen. Zo kan alles even goed drogen.
Hope;ijk heb je hier iets aan.
Succes
 
Terug
Bovenaan