Poep langs luier smalle baby

<p>Ik hoop op de gouden tip!! Ons meisje is 9 weken en heeft eigenlijk al vanaf dat ze een week of 2 is dat poep langs haar luiertje oploopt, vrijwel altijd bij de beentjes. We hebben inmiddels maat 2 want 1 is qua hoogte te krap en absorptie vermogen is te weinig. We hebben zowel pampers als kruidvat geprobeerd, maar altijd kieren bij de beentjes, je kijkt zo naar binnen. Niet zo gek dus dat het er langs loopt!</p><p>Via internet de tip gekregen om de Etos luiers te gebruiken van woezel en pip. Deze lijken inderdaad iets beter te sluiten om de beentjes maar helaas nog steeds loopt heter langs! Wij hebben een baby meisje die smal is maar wel gemiddeld qua lengte. Ze poept zo'n 2 a 3 keer per dag (borstvoeding poep, dun!) en ik mag blij zijn als het er 1 keertje niet naast loopt. Ik verschoon haar ook direct na het poepen maar dan is het vaak al te laat. De randjes bij de beentjes doe ik altijd netjes naar buiten. </p><p>Wassen vind ik helemaal geen probleem maar ons meisje houdt niet van omkleden dus ik vind het voor haar zo sneu als de kleertjes weer uit moeten! Wie o wie heeft de gouden tip voor ons?</p><p> </p>

Het is wel vreemd dat je hier zo'n last van hebt, mijn dochter had ook dunne beentjes maar pampers zaten prima bij haar. Zorg je bij het aantrekken van de luier dat je het binnenrandje nog even extra goed om de billen haalt? Verder zou ik als het echt te groot is zeker geen grotere maat gebruiken. Misschien is het een optie om maat 1 te blijven gebruiken en dan regelmatiger te verschonen? 

Ja de randjes let ik altijd extra op juist omdat het zo vaak fout gaat. We verschonen haar zo'n 8 a 9 keer per dag. Maat 1 is ook te kort, dan loopt het er aan de achterkant uit...dilemma hier!

Je kunt de beenopeningen ook wat smaller maken door er voor te zorgen dat je juist de bovenkant extra zorgvuldig om het lijfje heen vouwt. Dus van de voorkant die "zijflapjes" echt héél secuur over de heupen heen vouwen en goed op zn plek houden terwijl je de plakkers er overheen haalt. En dan lekker strak dicht plakken.
Mijn dochter (van nov '17) was en is ook heel smal en door deze methode heb ik maar 1x een doorgelekte luier gehad in alle tijd dat ze ze droeg. We hadden gewoon Kruidvat merk en dat ging prima.

Wij hebben altijd wasbare luiers gebruikt en daarmee nooit poep buiten de luier gehad. Dus misschien wat PUL overbroekjes kopen op bijvoorbeeld marktplaats en die over de luier aandoen. Dan zit die aan de binnenkant misschien wel onder de poep, maar scheelt weer omkleden voor je kleine meisje 

Ik heb deze ervaring nooit gehad maar wellicht extra bevestigen met luiertape op de plekken bij de beentjes waar t bijeen komt ofzo? Als t goed is zat er een rolletje in t kraampakket, geen idee of dit kan werken maar je kunt t proberen. 

Ooit eliminatie communicatie overwogen? Als je toch meteen verschoont na het poepen, en dus weet wanneer ze poept, zou je ook kunnen overwegen om haar voor het poepen op het potje te zetten. Met een beetje oefenen heb je zo in de gaten wanneer je kindje poept, ze geven (kort) vantevoren signalen dat het eraan zit te komen, maar het is wel iets waar je beter mee kan beginnen voordat ze 4 maanden oud is, want de meeste kinderen leren het dan ongeveer af om signalen te geven als er niets mee gebeurd. 

Mijn dochtertje is ook smal. Zit geen grammetje "spek" aan ?. Pampers premium werkte bij ons prima maar inderdaad zo nu en dan nog wel eens doorlekken. Wij hebben nu bonbebe en die zijn echt fantastisch! Nog beter dan pampers. Ze heeft soms echt enorme spuitluiers en dan kan je inderdaad zien dat de luier vol zit, maar het lekt nooit door. Niet bij de rug en niet bij de beentjes. Wel zorg ik dat ik de voorste "flapjes" echt goed strak om haar heupje heb en trek ik daarna de achterkant naar voren en plak ik hem vast. Mijn dochtertje is 6 maanden, weegt 7 kilo en heeft maat 3.

Terug
Bovenaan