poep op de rug?!!

Hallo,

Wie heeft er tips, trucs of ideeen? ('t is niet zo'n smakelijk onderwerp, maar ja...)
Mijn dochtertje heeft de afgelopen maanden veel last van haar darmpjes gehad. Hierdoor kost het poepen haar ook veel moeite: vaak loopt ze paars aan en springen de tranen in haar ogen. Overigens niet door de dikte van de ontlasting (die is juist erg dun), maar volgens het CB omdat ze (nog) niet goed weet HOE ze het moet doen; volgens de arts zet ze kracht met haar hele buik.
Allemaal helemaal niet zo dramatisch, maar wat wel vervelend begint te worden is dat ze, doordat ze met zo'n vaart poept, het meestal tot op haar rug heeft zitten. De wasmachine maakt al overuren, maar we durven de deur ook niet uit te gaan zonder drie setjes extra kleren hihi.
Wie heeft soortgelijke ervaringen en wat deden jullie er aan? Helpt een grotere maat luier bijvoorbeeld??

Groetjes,
Nes
 
sorry nes,
maar ik denk dat niks helpt althans ik heb er nog niks op gevonden.
mijn zoontje heeft een hele lange tijd het zelfde gehad nu is de ontlasting wat compacter.
gelukkig deed hij het of `s ochtens of voor het naar bed gaan.
maar ook wel eens onverwachts en dan hoopte ik dat ik ergens opbezoek was met een douche want het is een gebed zonder eind, en niet alleen op de rug maar ook op de sokken.
ik had altijdt extra kleding mee en een plasticzak voor de vieze kleren.
ik merkte dat het bij mijn zoontje door de limonade kwam en sinds ik cristel clear of spa clear geef gaat het al stukken beter.
ik hoop dat het een vase is die ook bij jou weer voorbij gaat.

groetjes moni

mv ethan 13-12-2003 en levi 1-12-2005
 
Hallo,

Da's toevallig!! Ik heb vorige week een soortgelijk stukje geplaatst.
Kijk eens op het "0-1 jaar" forum en dan weer bij "Voorjaar 2005 moeders" en dan bij "Poep, poep, poep en nog eens poep..."
Ik wacht ook nog steeds op de gouden tip, al weet ik wel dat een grotere maat pampers niet helpt!!
Ik heb nu juist weer een maatje kleiner gekocht en het gaat iets beter.

Succes ermee
 
Hoi Nes

Onze zoon Bryan nu iets ouder dan 4 maanden heeft ook heel veel vieze ruggen gehad, totdat ik huggies ging gebruikenn, toen bleef alles netjes in de luier, zelf zo dun als urine en tochbleef alles keurig op zijn plek. Wat je ook kunt proberen is je kindje te helpen met poepen, bv knieen bij elkaar en dan beentjes richting buik drukken(wel rustig en voorzichtig uiteraard) Wat ik bij Bryan altijd deed als hij sávonds voor de nacht nog niet had gepoept(dan wist ik dat hij twee dagen buikpijn zou hebben) dan deed ik de thermometer als hulpmiddel gebruiken. En 9 van de 10 keer poepte hij dan. Met het gevolg dat hij zich weer happy voedle. Let wel op dat je dit niet te vaak moet doen, want ze moeten het wel ook zelf kunnen.

suc6 groetjes Sandra
 
Hoi hoi

Bij Anne is dit niet nodig, maar ik in het ziekenhuis kregen wij een hele goede tip van de verpleegster.
Dit was een meisje van 16 en liep stage. Ze had !12! broertjes en zusjes en veel ervaring met luiers.

Als je de luier aandoet moet je het randje naar binnenvouwen, zowel aan de achterkant (op de rug) als aan de voorkant.

Volgens haar lekt het dan nooit.
Het is even moeilijk, maar als je het eenmaal te pakken hebt gaat het vlot.

Suc6

Groetjes Rachèl
 
Hoi,

Ook hiet bekend met poep tot aan de rug of tot aan de nek in de meest ongunstige gevallen . Ik heb wel gemerkt dat het merk luiers erg van invloed kan zijn. De Aldi luiers kwamen bij ons toen als beste uit de test. Inmiddels zijn we door een streng dieet( voedselallergieën)  van de spuitluiers af.

gr Renée
 
hoi.
Je kan het proberen met een maandverband in de luier. Gewoon zo een lekkere dille en die plak je dan aan de achterkant in de luier. Heeft bij mij prima geholpen. Je maakt hiermee een soort rand waar de poep niet lans kan en die absorbeerd.
succes.
groetjes, vicky
 
Terug
Bovenaan