poep smeren (sorry vies praatje)

Hoi,

Mijn zoon van net 2 jr heeft net een zusje gekregen en sinds die tijd zit hij heel vies de poep uit zijn luier te halen en er lekker mee te kneden... Hij doet dit 's avonds als hij op bed ligt en dus alleen is..

Mijn man wordt dan boos op hem en zit tegen hem te mopperen, maar dit helpt dus niet. Volgens mij moeten we het gewoon negeren en niks tegen hem zeggen.... Mijn man en ik krijgen er echt ruzie om en we weten het echt niet meer. Het zal wel een vorm van aandacht vragen zijn maar die krijgt hij toch echt wel! Ook zetten we hem nog even op het potje voordat hij naar bed gaat maar hij doet  dan maar een klein beetje op de pot  en dan lijkt het wel of hij de rest expres op houdt totdat hij in bed ligt.

Voor de rest is mijn zoon ook niet jaloers op zijn zusje want hij is echt lief voor haar.

Zijn er nog meer kinderen die dit doen en wat hebben jullie toen gedaan ?

groetjes,
An

 
hoi,

ik heb het wel vaker gehoord gelukkig doen die van mij het niet maar heb wel eens tips gehoord om ze met klei of zand en water te laten spelen als ze maar iets met hun handen kunnen doen en het moet echt werken dus hoop ook voor jullie want met een poepluier spelen is toch minder.

nou strekte

groete brigitte
 
Hoi An,
Waarom trek je hem geen trappelzak binnenstebuiten aan; kan desnoods ook nog achterstevoren. Knappe peuter, die daar nog poep uit kan vissen. Wij hebben het even zo gedaan bij mijn zootje tegen het uittrekken van de luier. Later konden we aan hem duidelijk maken, dat als hij de luier braaf liet zitten, hij nietg meer zo'n slaapzak hoefde.
Succes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan