Poep!

A

Anoniem

Guest
Laura is nu bijna 8 maanden en heeft sinds de overgang naar opvolgmelk harde poep. Afgelopen dinsdag was het zo erg dat ze het er zelf niet uitkreeg en ik haar moest helpen.

Ze krijgt een fruithap van appel, kiwi, pruim een beetje sinaasappelsap, maar dat helpt nog niet supergoed. Op het cb werd gezegd dat ze geen banaan en peer mag. Nou las ik ergens dat appel ook voor verstopping kan zorgen, weet iemand dat?

Laatste probleem is dat er nu geen pruimen meer te krijgen zijn, ik ga nu kijken of ik bij de natuurwinkel pruimesap kan krijgen. Iemand nog meer goeie ideeen? Ik wil haar eigenlijk niet aan de laxeermiddelen hebben...

Ik weet dat er roosvicee Laxo bestaat daar zitten ook pruimen in. Je kan ook gedroogde pruimen of pruimen uit blik geven hoor. Die zijn het hele jaar verkrijgbaar. Wel even d egedroogde pruimen weken in wat warm water. de smaak is heerlijk en vaak wat zoeter dan gewone pruimen. en het werkt erg goed. Ik weet alleen dat appel goed is als je misselijk bent en last van je buik hebt met diaree maar niet met verstopping.

succes is er lastig als je ontlasting zo hard is heb er nog problemen mee.
 liefs van Mariska mama van Zifjon

En bruin brood ipv. wit. Jus d'orange laxeert trouwens ook.

Iets meer water in de fles?
Ik ken helaas het probleem, Leah heeft enorme problemen gehad met 6 mnd bij de overgang naar bijvoeding. Kon ook niet poepen en had er erge last van. Nu is dat over (zelfs zo goed dat ze ongeveer 7 poepbroeken per dag heeft - er komen tanden aan).
Ik moest wel aan de lactulose, maar heb dat maar kort gedaan.
Een klein beetje olie door het eten, werd me geadviseerd toen. En bruin brood.
Ik hoop dat het snel over gaat! Nooit geweten dat je zo blij kon zijn met een poepbroek, he?

Hoi,

Ik had van me vriendin gehoord dat appelsap ook kan helpen.
Haar zoontje kan ook vaak moeilijk poepen en dan geeft ze hem appelsap.
Ik hoop dat het snel wat beter wordt.

Liefs marielle en yordi 16.01.08

vezels en drinken! vezels "vegen" de darmen schoon, en extra vocht zegt al genoeg... vezels zitten ook in de schil van appels. ik weet alleen niet of je dat al mag geven door de fruit hap. en ik zou geen rijstwafel tussen door geven, dat stopt. in de winkel heb je ook pruimen op sap in het reformrek (die zijn zonder suiker)hee veel succes!

Terug
Bovenaan