poepen alleen in de luier

onze zoon, inmiddels 3 1/2 is al een tijdje zindelijk ook 's nachts. Alleen poepen wil hij niet op de wc of een potje. Hij moet dan constant een luier aan.
als we weigeren een luier om te doen houdt hij het gewoon op. wel 3 dagen! tot we er toch weer aan toe moeten geven om te voorkomen dat hij er straks iets van krijgt.
Een neefje heeft dit gehad tot hij 5 jaar oud was, maar dat zien wij niet zitten.
Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?
 
hoi danielle

ik zie dat je zoontje 3,5 is..en mijn tip is laat hem eerst gewoon in de luier poepen..mijn zoontje van 4 poepte in de luier en was voor de rest zindelijk net 4 mnd voordat hij naar school zou gaan..net of hij t wist kwam hij thuis van school vroeg hij om een luier...eerst gaf ik geen luier meer, zei dat ze op waren en hield hij het op..dat leek me niet goed dus heb luiers blijven omdoen..totdat op een dag ik bij de bieb met hem was en hij moest poepen..naar huis was iets te ver dus ben ik naar t activiteitencentrum gegaan en heb hem op de wc gezet..en ja hoor va die dag gaat hij zelf naar de wc voor t poepen...dus ja het komt vanzelf forceer niet...
probeer t los te laten en dan komt hij er zelf mee

succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
ik zit ook met n vraag
we zijn nu 4 weken bezig met zindelijk worden gaat met plassen goed
alleen poepen gaat noch niet zo ik zie wel dat ze moet
hant een beetje poep dr kont zet dr gelijk op potje of wc
dan perst ze n keer en is het eruit
maar dan wil ze niet meer verder poepen
en zegt klaar 10 minuten precies het zelfde
maak er geen probleem van we zijn net bezig we het rustig aan maar mischien hebben jullie tips
 
Terug
Bovenaan