poepen in bad door peuter van 2,5 jaar,wil niet meer in bad ,daarvoor helemaal gek op badl


hoi,ik ben astrid en heb een dochtertje van 2,5 jaar.
ze heeft 2 weken geleden in bad gepoept,ik heb het heel rustig verwijderd,maar ze was er zo van geschrokken dat ze met geen 10 paarden het bad in te krijgen is ,een compleet drama   elke dag,pfffff,weet niet hoe ik dit moet oplossen,wie heeft hier ervaring mee? groetjes astrid
 
Hoi Astrid,

Wat vervelend voor jullie beiden! Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar wel een idee over.
Heb je al geprobeerd om haar langzaam -zonder er al te veel aandacht aan te besteden- in een laagje water te laten wennen/spelen? Dat rustig aan een beetje opschroeven? Heeft ze het er ook over? Misschien kan je haar laten weten dat het helemaal niet erg is dat zoiets gebeurd en dat het nu waarschijnlijk niet weer zal gebeuren. Boekjes over in bad gaan zouden haar interresse kunnen wekken voor het bad. Of juist boekjes over poep (ja, echt!), zodat ze dat grappig gaat vinden. Een heel leuk boek is: Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes ermee!
 
Hoi Astrid,

Ik heb dat met mijn dochtertje ook meegemaakt. Zij wilde na een keer poepen in bad ook niet meer in bad. Ik ben toen zelf met haar in bad gaan zitten. Zij mocht de eerste (paar) keer haar luier aanhouden, zodat zij zich veiliger voelde. In bad heb ik haar met allerlei spelletjes afgeleid en toen we er uit gingen trok ik haar haar luier uit. Ze had er niet meer in gepoept en ik liet dat haar zien. De volgende keer wilde ze wel weer zonder luier in bad. Ik moest nog wel mee. Later zette ik haar weer alleen in bad en bleef er wel bij. Inmiddels vind ze het weer heerlijk in bad te zitten. En ik ben er niet eens meer altijd bij. Ik denk dat zij na die schrik van het in bad poepen gewoon weer opnieuw moest wennen en ondervinden dat het niet eng is. Misschien geldt dat ook voor jouw dochtertje. Het heeft bij ons een paar weken geduurd, maar toen kwam het wel weer goed. Misschien kun je het eens op deze manier proberen als jouw dochter er nog steeds moeite mee heeft. Het kost wel even wat tijd en energie, maar het komt dan ook wel weer goed.

Succes ermee!

Groetjes, Natalie
 
Terug
Bovenaan