poepen in broek

mijn zoontje van 4,5 kan goed op de wc plassen maar zijn ontlasting doet hij gewoon in zijn broek tot vervelens aan toe. ben laatst al bij de huisarts ervoor geweest en heb toen een middel gekregen om zijn ontlasting zachter te maken en da theeft wel geholpen maar nog zit het in zijn broek. ik kan boos worden me them afspreken dat hij wat leuks krijgt als hij op de wc zijn poepje doet maar niks helpt. soms doet hij het ineens wel op de wc bijv als we op eht punt staan om hem in het bad te doen en als hij op de wc zit om te plassen komt het er heel soms ook van. ik wor der zo ongeveer moedeloos van. hij moet volgende week weer naar school en ik wil hem dan neit altij met een luierbroekje naar school doen maar als ik da tniet doe zitten zijn benen er onder van het op en neer bewegen van zijn onderbroek als hij moet plassen want hij zegt echt niet tegne d juf da thij in zijn broek gepoept heeft. help wie weet wat te doen. alvast bedankt voor het lezen.

groetjes yvonne
 
Hoi,

Misschien vind hij het eng om op de wc te poepen, daar hebben meer kleintjes last van, zeker als het plonst, ze schrikken dan als er water omhoog komt!
Heb je een potje misschien kun je hem op het potje laten poepen zodat hij er wel alvast aan went om het niet meer in zijn luier te doen!
Je kunt misschien even nakijken welke wc ze hebben op school, of het gat voor of achter in het toilet zit. Misschien mag je daar ook een potje neerzetten, is misschien een tussenoplossing voor het probleem!
Als dat inderdaad zo is kun je  kijken dat je zijn kontje bv schoonspoelt met een spuitje, kun je waarschijnlijk bij de dokter wel 1 krijgen, dan kan hij wennen aan het koude water en schrikt hij niet als er later wat tijdens het poepen naar boven komt.
Beetje raar om het allemaal zo op te schrijven..

Succes in ieder geval,, gr MJ
 
Nog even: meestal poepen ze op vrij regelmatige tijden, bv s'ochtends je zou hem dan een paar minuten op het potje kunnen zetten en zeggen dat hij daar op mag poepen en voor de rest gewoon de wc blijven gebruiken, als je hem dat elke keer duidelijk uitlegt zal hij waarschijnlijk zelf snappen en om het potje vragen als hij moet poepen!

MJ
 
Hoi

Helaas herken ik het probleem maar al te goed.

Mijn zoon word september 5 en is al bijna 2 1/2 jaar zindelijk. Maar poepen blijft een probleem.

Nou kan hij het heel goed op de wc hoor, mij bijv. op school houdt hij het te lang op, en dan zit er weer wat in zijn broek. Het is echt heel vervelend. Mijn zoon weigert zijn billen af te vegen. Thuis wil ik hem wel helpen, maar sinds de juf < na een week op school te zitten > heeft gezegd dat ze geen billen afveegd durft hij niet meer op school en kampen we dus met een soortgelijk probleem.

Volgende week gaat hij naar groep 2 en wij zijn nu bezig met een beloningskaart. 7 gezichtjes op de kaart < elke dag 1 > Dus gewoon snmile gezichten met oogjes en nog geen mond. Iedere dag dat goed gaat op de wc mag hij een blije mond tekenen op het gezicht van die dag. Als de kaart vol is mag hij een autootje uitzoeken. Op zich is hij daar heel gevoelig voor, en gaat het ook goed.


 
Maar het blijft een zeer vervelend probleem.


 
Succes ermee


 
Groeten Kirsten
 
Hoi,

Mijn zoon (nu alweer 8 jr) wilde vroeger ook niet naar de wc voor ontlasting.
Poepte gewoon in zijn broek (luier) en ik verschoonde  hem dan. Hij was toen bijna 4 jr. Hij was wel zindelijk qua plassen. Hij had ook alleen een luier om totdat hij gepoept had, daarna de hele dag niet meer.
Totdat hij naar school moest en toch echt op de wc moest gaan poepen.
Toen heeft het konsultatieburo mij gezegd dat ik hem geen luier moest aandoen en hem in zijn broek moest laten poepen en dan een tijdje hem erin laten zitten.
Dat heb ik toen gedaan.....het arme jong zat 15 min onder de tafel te jammeren dat ik hem moest verschonen en ik heb hem toen uitgelegd dat dit elke keer ging gebeuren als hij niet gewoon naar de wc ging om te poepen. Aangezien hij het zo ontzettend vies vondt dat het in zijn gewone onderbroek en broek zat heeft hij het daarna altijd op de wc gedaan! Die van mij was dus gewoon een beetje lui, die dacht mama doet het wel en die deed het ook:)

Daarbij heb ik ook 1 zoon van nu 6 1/2 jaar die zijn billen niet zelf wil afvegen.
Thuis help ik hem er inderdaad bij. Vlgs mij is het bij hem ook luiheid...
Maar op school gaat hij alleen plassen en poept daar dus nooit.
Nu moet hij altijd zo rond een uur of 17.00 dus gelukkig heeft hij er geen buikpijn van.

Maar vervelend blijft het!

Veel succes! Groetjes Renata.
 
Terug
Bovenaan