Poepen in broek!

Hallo allemaal, we hebben een "poep-probleem" en ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik hier mee om moet gaan. Mijn dochtertje is net 4 en ongeveer een jaar zindelijk. Sinds ze naar school is gegaan (eind april) heeft ze moeite met poepen. Het lijkt erop dat ze zichzelf er geen tijd meer voor gunt. Ze poept soms een paar dagen niet en uiteindelijk loopt ze met een vieze broek. Ik heb een aantal keer "gedreigd" met "als je vandaag niet op de wc gaat poepen, dan gaan we niet......" én ,wonder boven wonder, dan gaat ze. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals (natuurlijk niet goed, maar wel logisch) boos worden, negeren, even laten lopen met een vieze broek, straf geven (als het 's-avonds gebeurd, gelijk douchen en zonder verhaaltje naar bed), maar tot op heden werkt nog niets. Het beroerde is ook dat ze gewoon staat te grijnzen als het gebeurd. Nou dan voel je je toch lichtelijk in de maling genomen. Het gebeurde gisteravond weer en ik heb nu gezegd dat ze dus niet eerder buiten mag spelen, voordat ze naar de wc is geweest. We zitten dus nu te wachten................!
Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing weet!
Groetjes Nes
 
Kijk eens op www.poeppoli.nl. Misschien vind je hier wat tips. Een aantal maanden geleden stond er in Groter Groeien een artikel over een meisje van 6 dat ook nog in haar broek poept.
 
hoi hoi
misschien kan ik je helpen
mijn dochter van 4 1/2 heeft dat zelfde probleme gehad en nog wel eens
zodra er iets spannends gebeurd zoals de feestdagen of dat ze naar school ging voor het eerst noem maar op dan wil en kan ze niet poepen
ze vertikt het gewoon om naar de wc te gaan met het gevolg dat de zweet druppeltjes op haar lip staan en dat ze er echt beroert van wordt
totdat ze in haar broek poept

nu hebben wij het zo opgelost elke keer als ze op de wc had geplast kreeg ze 1 kruisje en als ze had gepoept mocht ze 3 kruisjes zetten op een door ons gemaakt schema
gewoon een blaadje met wat vakjes

zodar het blaadje vol was mocht ze van ons iets lekkers uitzoeken wat zei wilde
dat werden natuurlijk dure ijsjes maar ja dat geeft niet het was voo rhaar een enorme stimulans en ze is ook van het probleem af
heel af en toe heeft ze er nog wel last van en dan halen we er weer een blaadje bij en voila weer over

wij zijn begonnen met 6 kruisjes te zetten dan is hij snel vol en als het goed gaat maak je wat meer vakjes anders sta je binnen de kortste keren elke dag in de supermarkt hahaha

ik hoop dat je er iets mee kan
succes
groetjes diana
 
Terug
Bovenaan