Poepen na een keizersnede

<p>Hallo, </p><p>ik heb een stomme vraag..ik heb zondag een spoed keiZersnede gehad. Eerst was mijn ontlasting heel dun en nu opeens zo hard dat ik eigenlijk echt moet persen. Heeft hier iemand ervaring? Wat kan jk doen? </p>

Probeer een handdoekje of washandje tegen je wond te duwen en dan te persen. Door de tegendruk gaat het dan makkelijker. Maar de eerste keer ‘echt’ naar de wc (dus met harde ontlasting) is even een dingetje. Probeer te gaan als je echt moet en je benen iets hoger te zetten dan normaal, en dus druk uit te oefenen op de wond.

Movicolon bij je huisarts vragen.. Ik durfde niet goed, maar hiermee ging het makkelijker. Na een paar dagen durfde ik weer zonder.. Succes!

Ik heb 2 weken terug een keizersnee gehad. Duurde bij mij 3 dagen voordat ik weer ontlasting had. De eerste dagen was het ook hard en dik.. denk omdat het 3 dagen vast heeft gezeten in mn buik. Na een paar dagen was het weer normaal!

Probeer echt veel te drinken! Bij voorkeur minimaal 2-2,5 liter per dag. Dit helpt echt om je ontlasting soepel te houden!

Terug
Bovenaan