<p>Ik zit met mn handen in het haar! Mijn dochter wordt volgende maand 3. Ze is al vanaf 2 jaar en 4 maanden zindelijk wat betreft plassen, ze was er zelf aan toe en het ging ontzettend makkelijk, heel fijn! <br /><br /></p><p>Poepen is helaas een heel ander verhaal. Ze voelt het heel goed aan (eerder toen ze overdag nog een luier droeg trok ze zich bijvoorbeeld al vanaf heel jonge leeftijd terug als ze moest poepen). Bij het zindelijk worden lukte poepen niet maar ik dacht: dat komt vanzelf! Helaas komt het nog steeds niet. <br /><br /></p><p>Ze (en wij ook) merkt heel goed als ze moet poepen maar ze houdt het toch steeds op overdag. S nachts poept ze dan in haar luier. Ze roept niet en s ochtends wordt ze wakker in een ongelofelijke stank, hele vieze billen en alles moet door de geur in de was. Dat gebeurt om de dag, in de tussentijd houdt ze het dus op. Haar ontlasting is wel normaal.</p><p>Ik zou het geen probleem vinden als ze nog in een luier poept, maar dan wel graag overdag, dat ze er dan even om vraagt. Dit is waardeloos een aantal keer per week. Ze ligt er dan zo lang in dat de geur echt heel heftig is en met wassen soms niet eens helemaal uit de slaapzak gaat.</p><p>Twee maanden geleden had ze dunnere ontlasting (milde buikgriep) en heeft ze het die dagen 4 of 5 keer op het toilet gedaan. Echt zonder enig probleem, geen paniek, geen huilen, niets! Maar helaas, daarna toch weer terug bij af.</p><p>Wie heeft dé tip om haar te stimuleren/helpen? Een ‘beloningskaart’ hangt bijvoorbeeld al weken op de wc. Zonder enige sticker </p>