Poepen op potje of WC

Onze oudste dochter ( 3 jaar en 2 maanden) is sinds kort zindelijk wat betreft overdag zelf plassen op het potje en de WC. Ook tijdens het spelen, gaat het helemaal geweldig goed! Alleen poepen vind ze nog wel spannend of moeilijk om dat op het potje/ WC te doen en vraagt nu dus om een luier als ze moet poepen want ik wil niet dat ze de poep gaat ophouden. Maar hoe pak ik het aan dat ze dat wel gaat durven of komt dat net zo vanzelf als het plassen op een gegeven moment. Ineens de knop om? Heeft iemand tips? 's nachts en tijdens het middagslaapje geef ik ook nog een luier omdat ik dat dan de laatste stap vind van zindelijk worden of is het het beste om dat dan ook maar meteen te doen?

Tips graag!
 
Het poepen is gelukt hoor!! Ik had tegen haar gezegd dat ze met de luier aan wel bij de WC in haar luier moest gaan poepen en niet tijdens het spelen moest gaan poepen. Benadrukt dat de luier niet erg was maar dat papa en mama ook niet zomaar overal aan het poepen zijn. Deze uitleg werd geaccepteerd en ging met luier bij het toilet staan. Even later hoorde ik dat ze de luier uitdeed en op de WC ging zitten en met resultaat! Volop geprezen natuurlijk en beloond met sticker en snoepje. Sindsdien heeft ze nog 1 poepongelukje gehad en gaat het poepen ook goed op de WC. Als het poeplijstje met stickers vol is mag ze van ons een klein kadootje uitzoeken in de winkel om te vieren dat ze overdag geen luier meer nodig heeft. Ben hardstikke blij en trots. Nu de nacht nog proberen maar eerst een beschermhoes voor het matras aanschaffen. Lukt dat nog niet, dan proberen we het over een tijdje nog eens.
 
Terug
Bovenaan