Poepen op wc/potje

Hoi, mijn dochtertje van bijna 3 geeft zelf aan wanneer ze moet plassen en doet dit ook op de wc. Alleen met poepen wil het niet zo goed lukken. De ene keer doet ze het op de wc en de andere keer in haar onderbroek en gaat  dan pas naar de wc. hebben jullie  hier ervaringen mee of tips hoe ik haar kan helpen?
gr Thea  
 
Hoi,

Ja kan me voorstellen dat dit voor jullie beide lastig is, toch is het wel normaal!
Je kunt  haar in ieder geval een compliment geven als ze het op de wc doet.
Heeft ze niet een beetje vaste tijden dat ze moet poepen? als ze wakker word, na het eten of zo? dan zou je kunnen proberen om haar op die tijden in ieder geval even rustig op de wc te zetten!
Misschien voelt ze het nog niet altijd goed aan als ze moet poepen?! voornamelijk als ze aan het spelen zijn is dat vaak nog moeilijk op deze leeftijd, zolang jij niet boos word en haar positief blijft benaderen als ze het op de wc doet, zal dat toch wel snel beter worden denk ik!

Succes Gr MJ
 
vooral niet dwingen, ook al denk je wel eens: KIND JE KAN HET!!!!
Je kunt vast wel een beloning bedenken die je kind graag wil hebben. Daar werk je naar toe. Eerst een kleine leuke beloning als ze 1 keer poept, daarna stickers verzamelen en aan het einde van een periode (1 dag, 2 dagen, 1 week, 1mnd, enz) mag ze het cadeautje hebben.
Onze oudste was binnen een 4mnd van niks naar compleet zindelijk (dag en nacht) met 2 jr. Voor ons heeft het fantastisch gewerkt, Al dacht ik ook met tijd en wijlen dat hij het nooit zou leren, 1 stap vooruit betekende 2 stappen terug. En toen opeens: ZINDELIJK!!
Ik ben nu ook weer bezig met het introduceren van het potje bij de jongste en hoop dat die ook zo zindleijk is.

Succes!
cr mama
 
Terug
Bovenaan