poepen

Hallo,
Sinds de afgelopen zomer kan mijn dochter van 7 maanden erg moeilijk poepen. Ik heb al van alles geprobeerd; lactulose, verschillende soorten melk, pruimen, stukje zeep in de anus, enz. Momenteel is het zo dat ze eigenlijk niet poept zonder dat ik dit bij haar stimuleer door de termometer bij haar in de anus te doen. Ik doe dit liever niet, maar als zij na enkele dagen soms krom trekt van de krampen en zich helemaal rood en paars stint, help ik haar toch maar weer. Heeft iemand nog tips om haar op eigen kracht te laten poepen?
 
Hoi Berber,

Heeft je dochter niet last van een voedsel allergie? Daar kunnen ze ook last van obstipatie door krijgen.
Heeft ze in die tijd iets nieuws te eten gekregen of misschien toen je bent begonnen met bijvoeden.

Veel sterkte,
Miranda
 
Hi Berber,

Wat heel goed kan helpen is een bezoek aan de osteopaath! Je kunt op het internet lezen wat zo'n behandeling inhoudt.

Gisteren ben ik toevallig met mn dochter van 6 wkn bij een osteopaath geweest. Zij had een duidelijke voorkeurshouding en ook had ze last van veel darmkrampjes. Toeval of niet: gisteren had ze vier luiers volgepoept zonder enig krampje!

Over 2 wkn moet ik weer met haar terug naar de osteopaath en dan zien we verder. De man zelf was erg optimistisch en erg bekend met dit probleem.

Succes!
 
Hi Berber,

Ik heb twee tips...om mijn dochter goed te laten poepen doe ik 3 lepeltjes nutriton (johannesbroodpitmeel) bij haar voeding. Dit geeft net dat beetje waardoor ze een regelmatige ontlasting heeft. Tevens doop ik haar drinkspeen iedere voeding in zgn. ABC-poeder van Solgar...een waar wondermiddel tegen darmkrampjes.

Good luck!!!
 
Terug
Bovenaan